ماهنامه کتاب‌خوان منتشر شد
کد خبر: 3987959
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲

ماهنامه کتاب‌خوان منتشر شد

یازدهمین و دوازدهمین شماره ماهنامه کتاب‌خوان ویژه خرداد و تیر ۱۴۰۰، با هدف شفاف‌سازی فعالیت‌ها، اطلاع‌رسانی مناسب و دسترسی عموم مردم، نخبگان و مخاطبان به اخبار و برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی کشور منتشر شد.

ماهنامه کتاب‌خوان منتشر شدبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، بخش «رویداد» در این شماره با گزارش چهل و نهمین جلسه هیئت امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شده است.

در این جلسه که با ارائه گزارشی از عملکرد نهاد کتابخانه‌های عموم کشور در حوزه توسعه کتابخانه‌ها، فعالیت‌های ترویجی، امور اداری و همچنین فعالیت‌های پژوهشی نهاد همراه بود، از علم‌گرایی و نوگرایی به عنوان شاخصه‌های مهم عملکرد و تصمیم‌گیری در مدیریت فعلی نهاد یاد شد. 

انتخابات دومین دوره هیئت مدیره انجمن علمی ارتقا کتابخانه‌های عمومی ایران، انتشار دوازدهمین جلد از کتاب «هدهد سفید»، برگزاری نشست خبری یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، تقدیر نهاد از بازی‌های جدی مرتبط به حوزه کتاب، برگزاری جلسه هماهنگی نحوه صدور مجوز و نظارت بر کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه، برگزاری نشست خبری پنجمین دوسالانه کارتون کتاب، مشارکت در برگزاری اختتامیه جشنواره قلم زرین و انتخاب اعضای جدید کارگروه تخصصی نابینایان کتابخانه‌های عمومی کشور از اقدامات حائز اهمیت نهاد در دو ماه نخست سال ۱۴۰۰ بود، که در این بخش مرور شده است. 

بخش «فرهنگی» ماهنامه کتاب‌خوان در این شماره با فراخوان یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی آغاز می‌شود و پس از مرور کتاب‌های معرفی شده در طرح کتابخوان خرداد و تیر ۱۴۰۰ به برگزاری وبینار بین‌المللی «مکتب جهانی روح‌الله» به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) می‌پردازد. همچنین برنامه ملی محفل ادبی «از کریمه تا رضا(ع)»، نشست رونمایی از کتاب «جوهر سرخ»، برگزاری عصر شعر مجازی «آوای کتابخانه»، گفت‌وگو با داوران پنجمین دوسالانه «کارتون کتاب» و گفت‌وگو با ایرج قنبری، میلاد عرفان‌پور و محمود اکرامی درباره برگزاری جشنواره «سرود آوای کتابخانه» به عنوان مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی مهاد در خرداد و تیر مرور شده است.

پرونده ویژه این شماره از ماهنامه کتابخوان به برگزاری سلسله برنامه «از تبار قلم» اختصاص دارد. برنامه‌هایی که در راستای رویکرد جدید نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به تجلیل از ۳۴ تن از نویسندگان بومی استان‌های مختلف کشور پرداخت.

ماهنامه کتاب‌خوان در بخش پژوهش با معرفی برگزیدگان مسابقه طراحی کتابخانه عشایری آغاز شده است. همچنین برگزاری مراسم اختتامیه طرح «مأموریت کتابخانه من» و مروری بر سه جلسه برگزار شده از سلسله وبینار‌های فراملیِ «روایت‌هایی از ایده‌ها و الگو‌های مدیریت کتابخانه‌های عمومی» با عناوین «توسعه خدمات کتابخانه‌ای برای گروه‌های حاشیه‌ای»، «کتابخانه‌های عمومی در سوئد و ترویج کتابخوانی» و «ویژگی طراحی خدمات برای کتابخانه‌های عمومی» بخش پایانی این شماره از ماهنامه کتاب‌خوان تشکیل داده است.

یازدهمین و دوازدهمین شماره ماهنامه «کتاب‌خوان» را از اینجا دریافت کنید.

انتهای پیام
captcha