دستورالعمل اجرای مراسم‌ هیئت‌های مذهبی فارس اعلام شد
کد خبر: 3988019
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰

دستورالعمل اجرای مراسم‌ هیئت‌های مذهبی فارس اعلام شد

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی فارس با اشاره به در پیش رو بودن ماه محرم، به تشریح دستورالعمل‌های اجرایی مراسم ماه محرم و صفر توسط این هیئت‌ها در سطح استان پرداخت.

به گزارش ایکنا از فارس، رضا محمدیان، رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان فارس، امروز، 11 مردادماه در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش رو بودن ماه محرم گفت: در این راستا یکسری جلسات هماهنگی با مسئولان استان برگزار شده است تا بتوانیم مجالس عزاداری را به منظور ایجاد فضای معنوی در سطح جامعه برپا کنیم.

وی با تأکید بر اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تمامی موارد مصوب برای همگان الزامی است، افزود: برگزاری مراسم سنتی و مجالس عزاداری امام حسین(ع) با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در طول زمان برگزاری مراسم، تا سقف 2 ساعت و در فضای باز بلامانع است.

محمدیان تصریح کرد: بر اساس ابلاغ استانداری فارس، ادارات آموزش و پرورش، شهرداری‌ها، سازمان تربیت بدنی، دانشگاه‌ها و ادارات دولتی موظف هستند همکاری لازم را با هیئت‌های دارای مجوز برای در اختیار گذاشتن حیاط، فضاهای روباز، پارک‌ها و سالن‌ها جهت برگزاری مراسم و سیاه‌پوش کردن محیط پیرامونی داشته باشند.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان فارس همچنین به رعایت نظم و نظافت محیط و عدم ایجاد ترافیک و مزاحمت برای همسایگان اشاره کرد و گفت: ضدعفونی کردن محل برگزاری مراسم، جمع آوری زباله‌های مربوط به مراسم و وجود مواد ضدعفونی در محل برگزاری مراسم الزامی است.

محمدیان با بیان اینکه پخش نذورات صرفاً باید به صورت بیرو‌ بری و بسته‌بندی انجام شود، گفت: برگزاری مراسم تعزیه و مراسم شیرخوارگان حسینی و روضه‌های خانگی به نحوی که باعث تجمع افراد و عدم رعایت پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی شود، ممنوع است.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان فارس با تأکید بر اینکه باید از انجام حرکات و یا اموری که باعث ایجاد وهن و بدبینی و فضاسازی علیه مراسم عزاداری می‌شود خودداری شود، گفت: تأکید بر فضایل حضرت امام حسین(ع) و یارانش و تفسیر مقاومت، ایثار و تفسیر علل قیام عاشورا در راستای تقویت فرهنگ ایثار و مقاومت و شهادت و گرامیداشت یاد امام راحل، شهدا و پیرغلامان امام حسین(ع) و دعا برای رفع گرفتاری مردم کشور و منطقه و خصوصاً شیعیان و ریشه‌کنی بیماری منحوس کرونا و دعا برای شفای بیماران و سلامتی کادر درمان توسط سخنرانان و مداحان محترم صورت گیرد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با فعالیت گسترده تمامی هیئت‌های مذهبی و رعایت کامل موارد و پروتکل‌های بهداشتی شاهد برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم عزاداری ماه محرم و صفر باشیم.

انتهای پیام
captcha