مقام معظم رهبری حکم حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی را تنفیذ کردند
کد خبر: 3988143
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵

مقام معظم رهبری حکم حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی را تنفیذ کردند

مراسم تنفیذ حکم سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در محضر رهبر معظم انقلاب با حضور جمعی از مسئولان نظام در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.

مقام معظم رهبری حکم حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی را تنفیذ کردندبه گزارش ایکنا، مراسم تنفیذ حکم سیزدهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت ۱۰:۳۰ امروز، سه‌شنبه، ۱۲ مردادماه در محضر رهبر معظم انقلاب و با حضور رؤسای جمهور فعلی و منتخب، رئیس مجلس، رئیس قوه قضاییه، رئیس مجلس خبرگان رهبری، رئیس مجمع تشخیص مصلت نظام و جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم پس از پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، احمد ابوالقاسمی از قاریان بین المللی کشورمان به قرائت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت.

در ادامه مراسم عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزير کشور، گزارشی از عملكرد وزارت كشور در انتخابات ارائه كرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در طول حیات ۴۰ ساله خود انتخابات را در کمال صحت و دقت برگزار کرده است.

وی آنچه انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری را از دوره‌های گذشته متمایز می‌کند، اعمال شدیدترین تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی و به تبع آن ایجاد مشکلات و تنگناهای اقتصادی و معیشتی برای مردم، تداوم همه‌گیری بیماری کرونا و تبلیغات سوء رسانه‌های معاندان دانست و گفت: در این دوره ۴ انتخابات، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره شورای اسلامی شهر، میان دوره خبرگان رهبری و میان دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

وزیر کشور تصریح کرد: وزارت کشور به عنوان متولی برگزاری انتخابات از یک سال قبل با تشکیل ستاد انتخاباتی و فراهم کردن تمهیدات لازم و با بهر‌ه‌مندی از رهنمودهای داهیانه رهبر معظم انقلاب و هدایت رئیس جمهور و در هماهنگی با شورای نگهبان و با تکیه بر اصول قانون‌مداری، امانت‌داری، بی‌طرفی، امنیت کامل، رقابت سالم، مشارکت حداکثری و حفظ سلامت مجریان داوطلبان و رأی‌دهندگان کوشید تا ضمن حفظ شور سیاسی کشور، زمینه برگزاری مشارکت پرشور انتخابات را فراهم کند که این مهم با مجاهدت خستگی‌ناپذیر همکارانم در ستاد انتخابات کشور، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و همچنین همکاری نزدیک شورای نگهبان، دستگاه‌های انتظامی، نظامی اطلاعاتی، قضایی و همدلی آحاد مردم، همراهی رسانه‌ها، مشارکت سازنده احزاب و گروه‌های سیاسی و وحدت و انسجام مثال‌زدنی همه اقوام و مذاهب محقق شد.

وی اضافه کرد: کرونا موجب شد در این دوره از انتخابات برای اولین بار با شرایط جدید و تجربه نشده در مقوله سلامت و امنیت انتخابات مواجه شویم. به همین منظور با مرور تجربه سایر کشورها و مقررات و قوانین، اقدامات متعددی برای تأمین سلامت جسمی رأی‌دهندگان و عوامل اجرایی از جمله افزایش شعب ساعات اخذ رأی و ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی و حذف اثر انگشتان طراحی و عملیاتی شد.

رحمانی‌فضلی ادامه داد:‌ نظر به ضرورت آشنایی و تسلط مجریان برگزاری انتخابات با فرآیند کار، 9 دوره آموزشی عمومی و تخصصی، 10 همایش آموزشی منطقه‌ای و همچنین 12 جلسه توجیهی استانی به صورت حضوری و غیرحضوری، برای یک میلیون و150 هزار نفر از دست‌اندرکاران، از جمله معاونان سیاسی استانداری‌ها، اعضای ستاد انتخابات استان‌ها، فرمانداران، بخشداران و تمامی کارشناسان مرتبط با حوزه برگزاری انتخابات در استانداری‌ها و فرمانداری‌ها و نیز اعضای شعب اخذ رأی در سراسرکشور طراحی و برگزار شد.

وی با بیان اینکه برای این دوره از انتخابات و با احتساب تعرفه‌های پیش‌بینی شده برای مرحله دوم، بیش از 240 میلیون تعرفه اخذ رأی برای 4 انتخابات، طراحی و چاپ شد گفت: در راستای صیانت از آرای مردم، در تمامی تعرفه‌های مذکور، بیش از 10 شاخص امنیتی و حفاظتی بی‌نظیر لحاظ شد. همچنین با توجه به تمهیدات اتخاذ شده در این دوره از انتخابات، هیچ استان و یا شهرستانی در کشور با کمبود تعرفه مواجه نشد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه در اجرای ماده 31 قانون انتخابات ریاست جمهوری، هیئت اجرایی مرکزی در وزارت کشور و با عضویت وزیر اطلاعات، دادستان کل کشور، عضو هیئت رئیسه مجلس و 7 نفر از معتمدین مردمی، تشکیل و با برگزاری 5 جلسه، تصمیمات مناسب و مؤثری در راستای تسهیل روند برگزاری انتخابات اتخاذ شد ، اظهار کرد: همچنین تعداد 1129 هیئت اجرایی در شهرستان‌ها و بخش‌های سراسر کشور، برای اجرای انتخابات ریاست جمهوری تشکیل شد که در پایان مورد تأیید هیئت اجرایی مرکزی انتخابات قرار گرفت.

رحمانی فضلی در ادامه افزود: به منظور سهولت در روند اخذ رأی، با پیش‌بینی افزایش  4458 شعبه، انتخابات ریاست جمهوری در 66 هزار و 834 شعبه اخذ رأی در سراسر کشور برگزار شد که نسبت به دوره گذشته، رشدی چشمگیری داشت. همچنین با همکاری وزارت امور خارجه، بسترهای لازم برای حضور هم‌میهنان عزیز مقیم خارج از کشور در انتخابات ریاست جمهوری، نیز مهیا شد به نحوی که انتخابات در 101 کشور جهان، شامل 133 نمایندگی سیاسی جمهوری اسلامی و در قالب 234 شعبه اخذ رأی، برگزار شد.

وزیر کشور دولت دوازدهم از برنامه‌ریزی دقیق برای برگزاری با شکوه انتخابات سخن به میان آورد و گفت: با هماهنگی شورای نگهبان، 24 مرحله از مجموع 25 فرآیند پیش‌بینی شده برای برگزاری تمام الکترونیک انتخابات ریاست جمهوری، از جمله احراز هویت الکترونیک در سراسر کشور به صورت مکانیزه انجام و در نتیجه از وقوع بسیاری از تخلفات از جمله؛ رأی‌های تکراری، رأی دادن با شناسنامه‌های جعلی و فوتی و رأی دادن افراد زیر 18 سال و رأی‌های مکرر پیشگیری شد. ضمن آنکه مدیریت مصرف تعرفه در تمام شعب و ارسال نتیجه شمارش آرا از شعبه به ستاد انتخابات کشور نیز به صورت بر خط دنبال شد.

وی در ادامه به مقوله تأمین امنیت انتخابات اشاره کرد و گفت: به منظور تأمین امنیت انتخابات، ضمن تشکیل ستاد امنیت انتخابات، بیش از 307 هزار نفر از عوامل انتظامی و امنیتی، مسئولیت تأمین امنیت انتخابات را عهده‌دار بودند که علی‌رغم تهدیدات متعدد امنیتی و برآوردهای اطلاعاتی، انتخابات با همکاری نیروهای انتظامی، امنیتی، نظامی، قضایی و تلاش شوراهای تأمین سراسر کشور در امنیت کامل برگزار شد.

رحمانی‌فضلی تصریح کرد: به منظور تضمین سلامت انتخابات، از طریق تشکیل هیئت مرکزی بازرسی انتخابات و ساماندهی بیش از 70 هزار نفر در قالب بازرس، برگزاری سالم و قانونمند انتخابات مورد مراقبت قرار گرفت که این تعداد علاوه بر رقم بازرسین شورای نگهبان است.

رحمانی‌فضلی در ادامه به آمار مشارکت در انتخابات اشاره‌ و اظهار کرد: در این دوره تعداد 59 میلیون و 310 هزار و 307 نفر واجد شرایط برای رأی بودند که علی‌رغم وجود مشکلات عدیده که در ابتدای گزارش بدان اشاره و تصریح شد، تعداد 28 میلیون و 989 هزار و 529 نفر از هموطنان در انتخابات شرکت و مشارکت قابل قبول، 48.8 صدم درصدی را رقم زدند و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، با کسب تعداد 18 میلیون و  21 هزار و 945 رأی، به عنوان رئیس جمهور ایران انتخاب شدند.

این عضو کابینه دولت دوازدهم در پایان گزارش خود به تأیید صحت و سقم انتخابات از سوی شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان در پایان بررسی‌های خود قانونی بودن فرآیند برگزاری انتخابات در سطح کشور، آن هم بدون آنکه حتی آرای یک صندوق را باطل کند، تائید کرد که این امر نشان از سخت‌کوشی و تلاش قابل تقدیر دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات، در حوزه‌های اجرا و نظارت دارد.

رحمانی‌فضلی در پایان ضمن تشکر از تمامی مسئولان برگزاری و دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات بیان کرد: با تبریک مجدد به حضور حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی به عنوان سیزدهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران و آرزوی موفقیت‌های روزافزون برای دولت ایشان، از تلاش‌های هشت ساله حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی و همکاران ایشان، تقدیر و تشکر می‌کنم.

اعطای حکم تنفیذ

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، متن حکم رهبر معظم انقلاب در تنفیذ رأی مردم و نصب حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی به مقام ریاست جمهوری اسلامی ایران را قرائت و سپس رهبر معظم انقلاب لوح متن حکم را به رئیس‌جمهور منتخب مردم اعطا کرد.

متن حکم رهبر معظم انقلاب به شرح ذیل است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم
و الحمدلله ربّ العالمین و صلّی الله‌ علی محمّد و آله الطّاهرین سیّما بقیّة الله فی ‌الارضین.

خداوند علیم و قدیر را سپاس میگویم که با فضل و عنایت خود، ایران را بار دیگر در آزمون سیاسی و اجتماعی انتخابات سرافراز فرمود و ملّت عظیم‌الشّأن در شرایطی پیچیده و دشوار، با حضور پُرمعنا و عزّت‌آفرین خود، حاکمیّت رأی مردم بر اداره‌ی امور کشور را نمایان ساخت، و با انتخاب شخصیّتی مردمی و عالیقدر از تبار سیادت و علم، و مزیّن به پرهیزکاری و خردمندی، و دارای سوابق درخشان مدیریّت، عزم راسخ خود را بر پیمودن مسیر نورانی انقلاب که مسیر عدالت و پیشرفت و آزادی و عزّت است نشان داد.

امروز میهن عزیزمان، تشنه‌ی خدمت و آماده‌ی حرکت جهشی در همه‌ی عرصه‌ها، و نیازمند مدیریّتی باکفایت و جهادی و دانا و شجاع است که بتواند توانمندی‌های آشکار و نهفته‌ی ملّت، بویژه جوانان را که بسیار فراتر از مشکلات است، بسیج کرده و به میدان کار و تلاش سازنده آورَد؛ موانع را از سر راه تولید بردارد؛ سیاست تقویت پول ملّی را بِجِد دنبال کند، و قشرهای متوسّط و پایین جامعه را که سنگینیِ مشکلات اقتصادی بر دوش آنها است، توانمند سازد؛ مدیریّتی که با مشی فرهنگی خردمندانه، مسیر اعتلای مادّی و معنوی ملّت ایران را هموار کرده، حرکت کشور به سمت جایگاه شایسته‌اش را شتاب بخشد.

اکنون با تشکّر از مردم عزیز و با پیروی از گزینش آنان، رأ‌ی به عالِم فرزانه و خستگی‌ناپذیر و کارآزموده و مردمی، جناب حجّت‌‌الاسلام آقای سیّدابراهیم رئیسی را تنفیذ و ایشان را به ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب میکنم، و از خداوند متعال توفیق و سربلندی ایشان و همکارانشان را مسئلت مینمایم و یادآوری میکنم که رأی ملّت و تنفیذ اینجانب تا هنگامی است که مشی همیشگی ایشان در پیمودن صراط مستقیم اسلام و انقلاب ادامه داشته باشد، که به فضل الهی چنین خواهد بود؛ ان‌شاءالله.

متن حکم تنفیذ

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور جدید کشورمان، پس از دریافت حکم تنفیذ به سخنرانی پرداخت و گفت: شرط ادب و احترام در حکم تنفیذ از سوی رهبری معظم انقلاب این بود که من دست مبارک ایشان را می‌بوسیدم لکن به دلیل شرایط موجود این توفیق از من سلب شد.

وی ادامه داد: به درگاه خدواند متعال بر نعمت‌های بی کرانش شاکرم و سر بر آستان ربوبی می‌سایم و شکر نعمت‌های بسیارش، به ویژه نعمت اعتماد مردم و اعتماد رهبری معظم انقلاب اسلامی را به جا می‌آورم.

رئیسی اظهار کرد: خورشید تابناک مردمسالاری دینی بیش از ۴۰ سال در این سرزمین با هدایت امام بزرگوار وعظیم‌الشأن و با همت والای مردم بزرگ و وظیفه‌شناس طلوع کرد.

وی افزود: مدل حکمرانی نوینی به عالم عرضه شد که در این مدل حکمرانی نو؛ امر دین در کنار دنیا، امر علم در کنار اخلاق، امر عدالت در کنار پیشرفت، امر عزت در کنار رفاه، این مدل به عالم عرضه شد تا بدانند پیوند معنویت با زندگی انسان معاصر را و بدانند دین می‌تواند در متن زندگی انسان معاصر حکومت کند و تمام شؤون زندگی انسان را اداره کند.

حجت‌الاسلام رئیسی اظهار کرد: در یک کلام جمهوریت در کنار اسلامیت و استقلال در کنار آزادی در هم آمیخت و این آمیختگی برای جامعه اسلامی و عالم مدل نوینی از حکمرانی عرضه کرد.

وی ابراز کرد: دولتمردان، مسئولان و مردم عزیز در این چهل سال بسیار در جهت تحقق مردمسالاری دینی تلاش کردند. در این 40 ساله آنجا که توجه به رهنمودهای امام(ره) و رهبری شد، به سیاست‌های نظام شد، حوزه پیشرفت، اقتدار و ارتقا بود و آنجا که بی‌توجهی یا کم‌توجهی به رهنمودهای امام(ره) و رهبری، سیاست‌های مصوب نظام و اقتضای انقلاب شکوهمند اسلامی شد آنجا حوزه مشکلات، کاستی‌ها و گله‌مندی‌های مردم بود.

رئیسی یادآور شد: من به جاست نسبت به همه خدماتی که تاکنون در این 40 ساله انجام شده است و همه کسانی که در پیشرفت این کشور نقش داشتند و ایفای نقش کردند صمیمانه سپاسگزار باشم و نسبت به همه کسانی که خدمت کردند و در این پیشرفت‌ها سهیم بودند باید ادای احترام کنم.

رئیس‌جمهور جدید کشورمان ابراز کرد: انتخابات 28 خرداد جلوه‌ای از مردم‌سالاری دینی بود. در این انتخابات مردم علیرغم همه دشمنی‌های دشمنان و شرایط بهداشتی و وضعیت کرونایی و مشکلاتی که بود حضوری باشکوه داشتند، حماسه‌ای بزرگ خلق کردند در کنار حماسه‌هایی که تاکنون به دست توانای مردم و با اراده مردم خلق شده است؛ حماسه‌ای که دشمنان را ناامید و دوستان را امیدوار کرد.

وی اضافه کرد: در حماسه 28 خرداد، همه مردم نقش داشتند. باید همه اقشار همه مردم و ملت عزیز و بزرگوار، پیر و جوان از همه گویش‌ها، اقوام، مذاهب، به ویژه آنان که مردم را به مشارکت و بعث و برانگیختن برای حضور در انتخابات دعوت کردند، از عزیزان فرهیخته‌ای که نقش‌آفرین بودند و به ویژه در رأس همه؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی، حماسه‌ای باشکوه حضور مردم خلق کرد. از دست اندرکاران انتخابات هم باید تقدیر کرد.

رئیسی در ادامه به پیام های حضور مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: پیام مردم در 28 خرداد پیام تحول‌خواهی، عدالت‌خواهی، مبارزه با فساد، فقر و تبعیض بود. پیام مردم در 28 خرداد پیام اجرای سیاست‌های اعلامی نظام مقدس جمهوری اسلامی بود. پیام توجه به ارزش‌های والای انقلاب اسلامی و پاسداری و پاسداشت از خون مطهر شهیدان و وصایای ارزشمند آنها بود. پیام 28 خرداد پیام ضرورت رفع مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه بود. اینها پیام‌هایی بود که مردم عزیزمان با رأی خودشان دادند و از دولت برخاسته از رأی مردم خواستند عدالت را تحقق ببخشد، با فساد مبارزه کند، به روابط ناسالم اداری و رانتخواری‌ها پایان بدهد و به هرگونه ضد ارزشی که هیچگونه تناسبی با اساس انقلاب و نظام و ارزش‌ها در این کشور ندارد، پایان دهد؛ این پیام و خواست مردم بود.

وی تصریح کرد: در یک کلمه و در یک جمله پیام مردم پیام تغییر وضع موجود بود. شرایط و وضعیتی که در آن قرار داریم. به لحاظ اقتصادی تورم بیش از 44 درصد داریم و رشد نقدینگی 680 درصدی را در این سال‌ها داریم. بدهی‌های دولت از سال 1394 سه برابر شده است. اینها مشکلات بسیاری است که در زندگی مردم اثر گذاشته است و علاج کردن وضعیت کسری بودجه 450 هزار میلیاردی. امروز وضعیت مردم را مناسب نمی‌بینیم هم به دلیل دشمنی دشمنان و هم به دلیل کاستی‌ها و مشکلاتی که در درون داشتیم.

رئیسی با تأکید بر اینکه این وضعیت باید تغییر کند، گفت: مشکلات اقتصادی، مشکلات فرهنگی،مسئله بیکاری، مسکن و دیگر مسائلی که امروز مردم نسبت به آن گله‌مند هستند و از همه بیشتر آنچه که علاوه بر آسیب دیدن سفره مردم و کسب و کار آنها مشکل ایجاد کرده، آسیب دیدن اعتماد مردم است. مردم دولتی خواستند که این دولت این آسیب را جبران کند، اعتماد را به مردم بازگرداند و این فاصله بین دولت و ملت را کاهش دهد. این رابطه ملت و دولت بسیار می‌تواند برای همیشه در کشور گره‌گشا باشد، این رابطه تاکنون بوده و از این پس هم باید این رابطه باشد تا مشکلات حل شود و در مقابل دشمنی دشمنان ایستادگی و مقاومت شود.

رئیس‌جمهور جدید کشومان بیان کرد: مردم از دولت جدید یک تحول خواستند و این تحول برای کشور اجتناب‌ناپذیر است و باید اتفاق بیفتد. برنامه دولت برنامه تحول است و این تحول به سند بسیار ارزشمند بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مستند است. سند ماندگار بیانیه گام دوم مستند اقدامات دولت خواهد بود.

وی افزود: در این سند که رهبری فرزانه انقلاب اسلامی بسیار حکیمانه نوشته‌اند هم وضع موجود و هم وضع مطلوب به خوبی ترسیم شده است. ما باید وضع موجود و وضع مطلوب را دقیق ببینیم و فاصله وضع موجود با مطلوب را کمتر و کمتر کنیم و بتوانیم به وضعیتی برسیم که امروز مورد انتظار مردم است یعنی تحقق فرازهای بلند بیانیه گام دوم.

رئیسی اظهار کرد: در این تحول ضروری لازم است که همه فرهیختگان، اندیشمندان، مسئولان، دغدغه‌مندان و عزیزان نقش‌آفرینی کنند، همه مردم مشارکت کنند و به میدان بیایند و این مار انجام‌شدنی است.

وی با بیان اینکه حتما به دنبال رفع تحریم‌های ظالمانه خواهیم بود، گفت: اما حتما سفره مردم و اقتصاد را شرطی نخواهیم کرد و گره به اراده بیگانگان نخواهیم زد. حتما مسائل پیش روی دولت را دنبال می‌کنیم. یک مسائل ضروری و فوری وجود دارد که از امروز دولت با آن مواجه است و باید دنبال کند؛ مسئله کسر بودجه، بازار سرمایه و ثبات در بازار سرمایه و بورس، کنترل تورم و گرانی‌ها، کرونا که امروز موجب نگرانی مردم عزیزمان است، آب، برق و بسیاری از نیازمندی‌های دیگر.

رئیسی بیان کرد: من به همه دولتمردان دولت دوازدهم خسته نباشید عرض می‌کنم اما کارهای بسیاری است که از امروز پیش پای دولت است. ما از امروز یک برنامه تحولی، آنی، فوری و کوتاه‌مدت با نگاه به مسائل پیش رو تنظیم کردیم که حدود ده مسئله محوری وجود دارد که از امروز دولت با آنها مواجه است.

رئیس‌جمهور جدید کشورمان اظهار کرد: این مسائل شناسایی شده‌اند و من به مردم اطمینان می‌دهم هم مسئله خوب شناخته شده، هم راهکارهای مسائل شناسایی شده و از نگاه کارشناسان، خبرگان و صاحبنظران هم بهره‌مند شدیم. انشالله این کار با قوت به صورت فوری و آنی دنبال می‌شود.

رئیسی در ادامه به برنامه تحولی چهار ساله که زمینه برنامه هفتم توسعه است، اشاره کرد و گفت: اجرای برنامه تحولی چهار ساله دولت که انشالله به زودی در اختیار نخبگان و صاحب‌نظران قرار می‌گیرد و از نظرات آنها بهره خواهیم گرفت، زمینه و بستر اجرای برنامه هفتم توسعه کشور خواهد بود.

وی اضافه کرد: ما امید داریم که در این برنامه تحولی همه دغدغه‌مندان، بدون نگاه به خط و جناح و گروه سیاسی و بدون نگاه به اینکه از کدام قوم، قبیله، دانشگاه و حوزه هستند، نقش‌آفرینی کنند. ما از اصحاب «ما می‌توانیم» هستند و یقین داریم با همه موانع و مشکلاتی که پیش رو وجود دارد امروز راه برای برون‌رفت از این مشکلات کاملا وجود دارد و اراده جدی برای رفع مشکلات هم وجود دارد.

رئیسی ابراز کرد: ملت عزیز ما، جوانان برومند ما، نیروی انسانی کارآمد ما وضعیت را متحول می‌کند انشالله. ما امیدواریم با نگاه همه صاحب‌نظران و فرهیختگان وضعیت متفاوت شود و وضع به نفع مردم و ارزش‌های انقلاب اسلامی و آنچه مورد توقع رهبر معظم انقلاب، مردم عزیز، خانواده معظم و مکرم شهدا و ایثارگران و فرهیختگان است، تغییر کند و ضمن پاسداشت نسبت به همه خدماتی که تاکنون انجام شده، گام‌های ماندگاری با استفاده از همه تجربیات و اندوخته‌ها برداشته شود.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: پروردگارا تو خوب می‌دانی حضور من در این عرصه به عنوان یک طلبه خدمتگزار با چه انگیزه‌ای انجام گرفت. اگر نبود خدمت به مردم و ایجاد گشایش و در یک کلمه اجرای عدالت، حضور در این عرصه برای بنده معنا نداشت اما به حضور در این عرصه افتخار می‌کنم که خدمتگزار کوچک برای مردم عزیز باشم. خدایا تو خوب می‌دانی و از آشکار و نهان آگاهی و نیت و انگیزه ما را می‌دانی. در این عرصه ما را مدد کن. خدایا تمام کسانی که در این میدان کار مردم را به عهده دارند به برکت این ایام، روز مبارک غدیر و نزول آیه ولایت و آنچه امام علی(ع) در عهدنامه مالک اشتر و پیامبر اکرم(ص) در حدیث غدیر به مردم آموختند؛ خدایا همه ما را از صفات این حکمرانان و دولتمردان برخوردار بفرما.

رئیسی در پایان اظهار کرد: خدایا به عزت و جلالت سوگندت می‌دهیم دستان یاریگر ائمه اطهار(ع)، به ویژه وجود مقدس حضرت ولی عصر(عج)، را به یاری ما بفرست و این گره‌ها را به دست مبارک ایشان گره‌گشایی فرما. به ما اخلاص در عمل مرحمت فرما.

پس از سخنان حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، رهبر معظم انقلاب به ایراد سخن پرداختند که متن بیانات معظم له را می‌توانید اینجا ببینید. 

این مراسم از شبکه‌های مختلف رادیویی - تلویزیونی و شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی به صورت زنده پخش شد.

بنابراین گزارش بر اساس اصل ۱۱۰ قانون اساسی، «امضای حکم ریاست جمهوری پس از انتخاب مردم»، از جمله «وظایف و اختیارات رهبری» است و طبق قانون انتخابات ریاست جمهوری «دوره‌ی ریاست جمهوری اسلامی ایران چهار سال است و از تاریخ تنفیذِ اعتبارنامه به‌ وسیله مقام رهبری آغاز می‌گردد».

انتهای پیام
captcha