کار‌های بزرگ بدون هم‌گرایی با مردم امکان‌پذیر نیست
کد خبر: 3988171
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸
آیت‌الله اعرافی:

کار‌های بزرگ بدون هم‌گرایی با مردم امکان‌پذیر نیست

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: اقدامات برجسته بدون همگرایی و هم‌افزایی مردم و نهاد‌ها امکان‌پذیر نیست و بدین منظور باید افراد کوشا در دستگاه‌های مختلف فعالیت کنند.

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه و منتخب مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، شامگاه دوشنبه 11 مردادماه در افتتاح چند پروژه عمرانی و شهری قم اظهار کرد: وقتی سخن از تحول به میان می‌آید، همگرایی و همفکری همه دستگاه‌های شهری و استانی جلوه‌گری می‌کند.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه از میان همه دستگاه‌ها، شهرداری از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، هم‌افزایی سایر نهادها را با شهرداری برای پیشبرد اهداف عمرانی ضروری دانست و اضافه کرد: هدف شهرداری خدمت به مردم است و مردم باید این نهاد را از خود بدانند.

امام جمعه قم با ذکر اینکه نگاه راهبردی به اجرای پروژه‌های شهری ادامه یابد، گفت: آنچه موجب تحول هر مجموعه‌ای می‌شود، دوراندیشی، آینده‌نگری و داشتن رویکرد عمیق و برخورداری از اسناد بالادستی است و شهرداری نیازمند رویکرد نرم‌افزاری در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و... همراه با فکر و ایده است و باید نقش‌آفرین و اثرگذار باشد و در کنار آموزش و پرورش، حوزه علمیه و دانشگاه اهتمام ورزد. شهر قم جایگاهی مذهبی دارد و مسئولین باید نگاه راهبردی برای پیشبرد اهداف و برنامه‌ها و نیز ارتقای سطح فکری، علمی، فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشند.

امام جمعه قم با بیان اینکه در آستانه یکصدمین سالگرد تأسیس حوزه علمیه قم از سوی مرحوم آیت‌الله حائری یزدی هستیم، تأکید کرد: حوزه علمیه قم نگذاشته که مشعل علوم اسلامی در این شهر خاموش شود. با حضور مرحوم آیت‌الله حائری بنیان یک حوزه در تراز حوزه نجف پایه‌‌ریزی‌ شد و آن مرد حکیم توانست در سخت‌ترین شرایط جایگاه بلند حوزه را حفظ کند. او یک قرن پیش به دعوت مراجع و بزرگان قم وارد این شهر شد و این حوزه باعظمت را راه‌اندازی کرد که بعد‌ها توانست رهبرانی بزرگی را برای جهان اسلام تربیت کند و زمینه‌ساز انقلاب اسلامی و منشأ برکات علمی و فرهنگی شد.

آیت‌الله اعرافی در پایان گفت: قم در گذشته از نظر تولید معارف الهی و دینی جایگاه والایی داشت و با حضور ایشان در قم، آن هم در شرایط سخت حکومت رضاخان، برکات این شهر دو چندان شد و در آستانه سالگرد تأسیس حوزه قم، دبیرخانه‌ای تشکیل شده و تلاش آن برگزاری همایشی به همین نام است و بدین منظور رهبر معظم انقلاب و مراجع پیام‌هایی را برای این همایش ارسال خواهند کرد. 

انتهای پیام
captcha