آیین تحلیف اعضای شوراهای اسلامی شهر قم و شهرهای تابعه برگزار شد
کد خبر: 3988674
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۳

آیین تحلیف اعضای شوراهای اسلامی شهر قم و شهرهای تابعه برگزار شد

آیین تحلیف اعضای شوراهای اسلامی شهر قم و شهرهای تابعه پنجشنبه 14مرداد ماه در فرمانداری قم برگزار شد و منتخبین ششمین دوره شورا سوگند یاد کردند.

آیین تحلیف اعضای شوراهای اسلامی شهر قم و شهرهای تابعه برگزار شدبه گزارش ایکنا از قم، آیین تحلیف اعضای شوراهای اسلامی شهر قم و شهرهای تابعه روز پنجشنبه 14مرداد ماه در فرمانداری قم برگزار شد و منتخبین ششمین دوره شورا سوگند یاد کردند.

مرتضی حیدری، فرماندار قم در این آیین، اظهار کرد: شورای شهر قم شورایی متین، وظیفه شناس و پاکدستی است و برخی حاشیه های پیش آمده برای نهاد شورا در سایر شهرها در قم ایجاد نشده است.

وی ادامه داد: در دوره فعالیت شورای پنجم در مجموع ۲ هزار مصوبه به تصویب رسید که بخش اندکی از این مصوبات رد شد.

فرماندار قم افزود: روند توسعه شهری قم در دوران بعد از انقلاب اسلامی با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست و این شهر در دوران پهلوی به عمد عقب نگه داشته شده بود.

حیدری بیان کرد: شهر قنوات ظرفیت بالایی برای توسعه و پیشرفت دارد و شورای ششم باید روند حل مشکلات زیرساختی این منطقه را با قدرت بیشتری دنبال کند.

فرماندار قم اضافه کرد: مسئولان استانی نسبت به ارتقای تقسیمات کشوری شهر قنوات اتفاق نظر دارند و در دولت جدید تبدیل شدن قنوات به سومین شهرستان استان قم دنبال خواهد شد.

وی یادآور شد: در صورتی که در قالب تقسیمات جدید کشوری شهر قنوات به شهرستان جدید تبدیل شود امر توسعه و بودجه‌های عمومی آن رشد پیدا می‌کند.

حیدری عنوان کرد: شهر قنوات از نظر فرهنگی نیازمند توجهات بیشتری است و امید می‌رود در ۴سال فعالیت شورای ششم وضعیت فرهنگی در این شهر تفاوت چشمگیری داشته باشد.

فرماندار قم بیان کرد: سلفچگان یکی از مناطق مستعد قم از نظر اقتصادی و گردشگری است و تمام تلاش ما بر ارتقای این شهر به یکی از شهرستان های استان است.

حیدری با اشاره به ضرورت ساماندهی ورودی‌های شهر سلفچگان عنوان کرد: شورا و شهرداری سلفچگان نسبت به ساماندهی ورودی های این شهر اهتمام بیشتری به خرج دهد.

در انتخابات هیات رییسه شورای اسلامی شهر قم حسین اسلامی با ۸ رای بعنوان رییس ششمین دوره شورای قم انتخاب شد و حسن مالکی نژاد نامزد دیگر این سمت ۵ رای کسب کرد.

همچنین محمود مسگری با کسب ۷ رای بعنوان نایب رییس شورای اسلامی شهر قم انتخاب شد و حسین صابری نامزد دیگر ۶ رای را از آن خود کرد.

نرجس نیازمند و ماشالله سعادتمند نیز به ترتیب با ۸ و ۷ رای بعنوان منشی اول و دوم شورای اسلامی شهر منتخب شدند.

محسن محرری نیز با کسب ۸ رای به عنوان سخنگوی شورای شهر قم انتخاب شد و مصطفی مولایی کاندید دیگر این سمت موفق به دریافت ۵ رای شد.

در این آیین سید حسن حسینی به عنوان رییس و محمدرضا سعادتی بعنوان نایب رییس اول و محمدتقی محمدی کاشانی به عنوان منشی شورای اسلامی شهر قنوات انتخاب شدند.

در شورای اسلامی شهر سلفچگان نیز حسن شریفی به عنوان رییس و علی اصغر حاج مهدی به عنوان نایب رییس و علی رضا حاج مهدی به عنوان منشی ششمین دوره شورای اسلامی شهر سلفچگان منتخب شدند.

همچنین آیین تحلیف اعضای شورای اسلامی دستجرد نیز به دلیل عدم حضور منتخبین در آیین تحلیف به روز دیگری موکول شد.

 

انتهای پیام
captcha