قرآن با صوت قاریان موریتانی ضبط می‌شود
کد خبر: 3988854
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳

قرآن با صوت قاریان موریتانی ضبط می‌شود

دبیرکل وزارت فرهنگ، جوانان، ورزش و تعامل با پارلمان موریتانی از افتتاح دو کارگاه ضبط و پخش قرآن با صوت قاریان موریتانیایی و کارگاه آشنایی با سنت نبوی در مقر رادیو ملی این کشور خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری موریتانی، سیدمحمد ولد اسویدات، دبیرکل وزارت فرهنگ، جوانان، ورزش و تعامل با پارلمان موریتانی اظهار کرد: این کارگاه‌ها به همت رادیو موریتانی از دیروز جمعه، 15 مرداد آغاز شد و در آن کل قرآن با صوت قاریان بومی طی یک ماه ضبط و پخش می‌شود.

وی افزود: در کارگاه سنت نبوی نیز کتاب صحیح مسلم(از کتب شش‌گانه حدیث اهل سنت) مطالعه و بررسی می‌شود و برنامه‌های این کارگاه‌ها از طریق رادیو ملی موریتانی و شبکه‌های خصوصی محلی پخش خواهد شد.

اسویدات که به عنوان سخنگوی دولت موریتانی سخن می‌گفت، از تلاش‌های رادیو موریتانی در تولید 40 نسخه صوتی و تصویری قرآن و برگزاری هشت دوره مسابقه حفظ و تلاوت قرآن و جلسات تدریس کتب سنت نبوی قدردانی کرد.

سید‌محمد مختار ولد انبالل، رئیس شورای علمی رادیو قرآن موریتانی نیز با تأکید بر اهمیت برگزاری مجالس قرآن و سنت، مداومت در تلاوت قرآن در خانه‌ها و مساجد را خواستار شد.

انتهای پیام
captcha