برگزاری دوره «الهیات و مطالعات میان دینی» در دانشگاه آلمان
کد خبر: 3989472
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵

برگزاری دوره «الهیات و مطالعات میان دینی» در دانشگاه آلمان

دانشگاه توبینگن به زودی یک دوره با عنوان «الهیات میان ‌دینی ـ مطالعات میان دینی» در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می‌دهد که هدف از آن توسعه الهیات میان ‌دینی (یهودی، مسیحی و اسلامی) اعلام شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از اسلامیک، مسئولان دانشگاه توبینگن در این باره می‌گویند؛ دوره جدید در آلمان منحصر به فرد خواهد بود و این رشته از ترم زمستان آینده ارائه خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند تا ماه سپتامبر سال جاری برای آن، ثبت‌ نام کنند.

این دوره از سوی دانشکده الهیات پروتستان، بخش مطالعات یهودی، دانشکده الهیات کاتولیک و مرکز الهیات اسلامی دانشگاه توبینگن اداره می‌شود. این مؤسسات، مرکز الهیات توبینگن را شکل می‌دهند. بنابراین افرادی که در رشته «الهیات میان ‌دینی ـ مطالعات میان دینی» شرکت می‌کنند، با سه دین ابراهیمی و پویایی درونی آن‌ها نیز آشنا می‌شوند.

پروفسور «روگرو ویمرکاتی سانسویرینو» از مرکز الهیات اسلامی توبینگن در این باره گفت: «ما می‌خواهیم به درک بهتر یهودیت، مسیحیت و اسلام در جامعه آلمان کمک کنیم و این سه دین را در حوزه‌های مختلف مورد بررسی قرار دهیم.»

پروفسور «فولکر هنینگ درکول» از دانشکده الهیات انجیلی نیز درباره دوره جدید توضیح داد: «ما با نادیده گرفتن درگیری‌های پیروان ادیان در گذشته، می‌خواهیم تصویری متمایز از ارتباطات جدید پیروان ادیان ایجاد کنیم. در عین حال ما می‌خواهیم امکان گفت‌وگوی میان پیروان ادیان ابراهیمی را نیز فراهم کنیم».

پروفسور «مایکل شولر» از دانشکده الهیات کاتولیک نیز درباره مؤسسه جدید گفت: «این دوره نشان می‌دهد که ادیان ابراهیمی در جامعه ما با یکدیگر ارتباط دارند. به عنوان مثال، آن‌ها در مدرسه یا مراقبت‌های معنوی در ارتش، فعالیت‌های اجتماعی یا بحث‌های سیاسی، با یکدیگر همکاری و همراهی می‌کنند و برای حل مشکلات در کنار یکدیگر می‌ایستند.»

هرچند مسئولان دانشگاه توبینگن به برگزاری دوره جدید بسیار امیدوارند، اما باید منتظر ماند و دید این دوره تا چه اندازه می‌تواند انتظارات را برآورده کند و مفید واقع شود.

انتهای پیام
captcha