صبر و بصیرت دو پیام مهم عاشورا برای پیروان نهضت حسینی است
کد خبر: 3989708
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
رئیس شورای اجرایی حزب‌الله:

صبر و بصیرت دو پیام مهم عاشورا برای پیروان نهضت حسینی است

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله صبر و بصیرت را دو راهبرد اساسی این جنبش برشمرد و گفت: پیروان نهضت حسینی هم باید این دو پیام مهم را از عاشورا دریافت کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان مهم‌ترین پیام و درس عاشورا را برای پیروان نهضت حسینی برشمرد.

سیدهاشم صفی‌الدین در گفت‌وگو با پایگاه خبری العهد درباره شعار حزب‌الله برای محرم امسال که «ان معی لبصیرتی» (اما من آگاهم) است، گفت: این بخشی از کلام امیرالمؤمنین، علی(ع) در خطبه 10 نهج‌البلاغه است، امامی که الگوی صبر، بصیرت و استقامت برای نجات راهی بوده که به آن تعلق داشته که راه اسلام اصیل و میراث پیغمبر خدا(ص) است.

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله گفت: ما این شعار را از سخنان امیرالمؤمنین(ع) نقل کردیم، زیرا می‌دانیم که این مرحله به بصیرتی عمیق و صبر زیبا نیاز دارد. شکیبایی و بصیرت زیبایی که می‌تواند به ما توانایی تحمل و مواجهه با رویدادها را بدهد تا بتوانیم بر همه آنها غلبه کنیم.

او افزود: همه کسانی که به خط مشی مبارک حسینی و خط مشی مبارک اسلامی معتقد هستند، به خوبی می‌دانند که با این خط مشی می‌توان گام‌های مهمی رو به جلو برداشت. حفظ دستاوردها، پیروزی‌ها و نتایج و حفظ ارزش‌ها و فداکارهای مردم نیاز به صبر در برابر مشکلات و بی‌عدالتی‌ها و بصیرتی عمیق دارد.

شیخ صفی‌الدین با تأکید بر اینکه صبر را باید از امیرالمؤمنین و فرزندنش، امام حسین(ع) آموخت افزود: کربلا کوهی از صبر و بصیرت عمیق و روشن بود. یاران امام حسین(ع) که درباره آنها می‌گویند بهترین و وفادارترین اصحاب هستند، اگر آنها از بصیرت روشنی برخوردار نبودند، محکم تا زمان شهادتشان مبارزه و مقاومت نمی‌کردند و اگر صبر عظیمی نداشتند، نمی‌توانستند این فشارها را از سمت لشکرهایی که آنها را محاصره کرده بودند، تحمل کنند.

این مقام حزب‌الله همچنین تصریح کرد: الگوی صبر و بصیرت امام زین‌العابدین(ع) و حضرت زینب(س) هستند که با این دو مفهوم و همه ارزش‌های ایمانی و دینی نهضت حسینی را کامل کردند و دین را به ساحل امنیت رساندند.

شیخ صفی‌الدین در بخش دیگری از سخنانش درباره توطئه‌ها برای ایجاد شکاف در بین مردم حامی مقاومت در لبنان تأکید کرد: ملت مقاوم به‌رغم همه هجمه‌های رسانه‌ای، ثابت، استوار، یکپارچه و قوی است، زیرا ملتی هوشیار و آگاه است و تجربه‌های زیادی را در مواجهه با هجمه‌ها علیه اقتدار حزب‌الله داشته است.

او با اشاره به مبالغ هنگفتی که برای مخدوش کردن چهره حزب‌الله و مقصر خواندن آن در مسائل اقتصادی لبنان هزینه می‌شود، گفت: ما از این جهت نگران نیستیم. ما در کنار مردم و خدمتگزار آنها باقی خواهیم ماند.

شیخ صفی‌الدین همچنین از تأسیس صندوقی در حزب‌الله به نام صندوق «الامام المنتظر(عج)» به توصیه سیدحسن نصرالله خبر داد و گفت: این صندوق که از چهار ماه پیش تأسیس شده صندوق کمک‌های خیریه حزب‌الله بوده و هدف از آن مشارکت همه برادران حزب‌الله در حل مشکلات اقتصادی و معیشتی است.

او از جمع شدن مبالغ قابل توجهی در این صندوق خبر داد و گفت که آن را صرف تأمین مواد غذایی برای افراد نیازمند و همچنین حمایت از طرح‌هایی برای تولید محصولات کشاورزی کرده‌اند.

 شیخ صفی‌الدین در بخش دیگری از سخنانش درباره اینکه آیا حزب‌الله به دنبال جنگ با دشمن صهیونیستی است، گفت: حزب‌الله در طول همه سال‌های گذشته تاکنون بر یک اصل اتکا دارد و آن هم آمادگی دائمی مقاومت برای بازدارندگی دشمن در زمان هر گونه تجاوز علیه خاک لبنان است صرف نظر از اینکه اوضاع سیاسی در منطقه چگونه است.

او افزود: برخی دائما تلاش می‌کنند که مقاومت را با اوضاع سیاسی داخلی و منطقه‌ای مرتبط بخوانند، اما ما می‌گوییم این ارتباط درست نیست؛ اگرچه معنایش هم این نیست که ما در دنیای دیگری به سر می‌بریم، لیکن وظیفه مقاومت قرار گرفتن در اوج آمادگی صرف نظر از اوضاع سیاسی است.

 رئیس شورای اجرایی دبیر کل حزب‌الله تصریح کرد: اصل دوم حزب‌الله این است که ما هیچ گاه به دنبال جنگ نیستیم و جنگ هرگز هدف مقاومت اسلامی نیست، بلکه اگر جنگ علیه ما تحمیل شود، ما همواره آماده مقابله هستیم. 

انتهای پیام
captcha