دعوت از عموم ملت فلسطین برای بسیج عمومی در دفاع از حرم ابراهیمی
کد خبر: 3989852
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶

دعوت از عموم ملت فلسطین برای بسیج عمومی در دفاع از حرم ابراهیمی

مفتی کل قدس و گروه‌های ملی و اسلامی در شهر الخلیل در کرانه باختری از عموم ملت فلسطین دعوت کردند با بسیج عمومی و حضور در مسجد ابراهیمی با هر گونه تجاوز آشکار رژیم صهیونیستی به حرم شریف ابراهیمی مخالفت کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، شیخ محمد احمد حسین مفتی کل قدس و سرزمین‌های فلسطینی و خطیب مسجد الاقصی، مردم فلسطین را به اعلام مخالفت گسترده با برنامه‌های مقامات رژیم اشغالگر در خصوص یهودسازی مسجد ابراهیمی دعوت کرد.

رژیم صهیونیستی دیروز دوشنبه از آغاز اجرای پروژه بزرگ یهودی‌سازی شهر الخلیل شامل احداث گذرگاه، میدان و ساخت آسانسور برای تسهیل ورود شهرک‌نشینان به حرم شریف ابراهیمی خبر داد.

مفتی حسین امروز سه‌شنبه در بیانیه‌ای گفت: مقامات رژیم اشغالگر قصد دارند کار ساخت گذرگاه، میادین و آسانسورها را در حرم ابراهیمی آغاز کنند تا حمله شهرک‌شینان به مسجد ابراهیمی در الخلیل راحت‌تر شود؛ یعنی بر قریب به 300 متر مربع از صحن مسجد و پیرامون آن استیلا یابند که این امر تجاوز آشکار جدید به املاک مسلمانان در مسجد ابراهیمی است.

او با تاکید بر اینکه اقدامات رژیم اشغالگر نقض آشکار توافقنامه‌های بین‌المللی  در خصوص حفظ اماکن مقدسه و آزادی عبادت است، گفت: با این جرم اسرائیل، منطقه به تنش بیشتر کشیده می‌شود؛ زیرا چنین نقشه‌های خبیثی، حق ثابت مسلمانان در مساجد و اماکن وقفی را تغییر نمی‌دهد.

 مفتی قدس با بیان اینکه مقامات رژیم اشغالگر در حال پیشبرد طرح‌های توسعه‌طلبانه و استعماری و یهودی‌سازی در خاک فلسطین هستند، گفت: این اقدامات اسرائیل در کنار حمله به مقدسات اسلامی فلسطین به منظور تحمیل واقعیت اشغالگری است؛ اما ما با همه راه‌های مشروع و در سطوح مختلف با آن مخالفت خواهیم کرد.

مفتی حسین از جامعه بین‌المللی و نهادهای سازمان ملل خواست به منظور تضمین حفاظت از اماکن عبادی و مسجدالاقصی و مسجد ابراهیمی اقدام جدی و مؤثر انجام دهند.

در همین حال گروه‌های ملی و اسلامی در شهر الخلیل هم از اهالی این منطقه خواستند با حضور در حرم ابراهیمی و قرار گرفتن در وضعیت آماده‌باش به مقابله با هر گونه تعرض رژیم صهیونیستی به این مکان مقدس شوند.

انتهای پیام
captcha