فراخوان عمومی برای محافظت از حرم ابراهیمی در الخلیل
کد خبر: 3989878
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۸

فراخوان عمومی برای محافظت از حرم ابراهیمی در الخلیل

گروه‌های ملی و اسلامی در الخلیل خواستار فراخوان عمومی برای محافظت از حرم شریف ابراهیمی در برابر برنامه‌های اشغالگران برای تغییرات گسترده در این مکان مقدس شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از شبکه اخبار قدس، گروه‌های ملی و اسلامی در الخلیل خواستار فراخوان عمومی برای محافظت از حرم شریف ابراهیمی در برابر برنامه‌های اشغالگران برای تغییرات گسترده در این مکان مقدس شدند. شیخ حفظی ابوسنینه، مدیر حرم ابراهیمی شریف در مصاحبه‌ای تصریح کرد که بولدوزرهای رژیم اشغالگر قدس امروز صبح اقدام به تسطیح زمین‌هایی در نزدیک این مکان مقدس کرده‌اند تا مراحل اولیه احداث پله‌برقی و مسیری برای عبور شهرک‌نشینان صهیونیست را آغاز کنند.

جمال ابوعرام، مدیر اوقاف الخلیل در این زمینه، تأکید کرد که اگر برنامه یهودی‌سازی با اجرای پله‌برقی انجام شود، حرم ابراهیمی درخطر خواهد بود. وی افزود: این طرحی خطرناک است و هدف آن تغییر هویت مذهبی و تاریخی حرم است؛ و با توجه به اینکه حرم ابراهیم در فهرست میراث جهانی قرار دارد، اشغالگران با اجرای این طرح در واقع قوانین بین‌المللی را نادیده می‌گیرند. ابوعرام از اهالی الخلیل خواست تا برای نماز و دعا در مسجد حضور یابند تا مانع اجرای برنامه اشغالگران و شهرک‌نشینان در این مکان مقدس شوند.

از سوی دیگر، تفسیر ابوسنینه شهردار الخلیل، از مردم این شهر خواست تا با حضور حداکثری خود در حرم ابراهیمی مانع از اجرای برنامه‌های اشغالگران در ساخت پله‌برقی در داخل رواق‌های حرم شریف شوند.

امروز مردم فلسطینی شهر الخلیل پس از نماز ظهر در مقابل حرم ابراهیمی تحصن کردند و شعارهایی در دفاع از این مکان مقدس و محکومیت اشغالگران سر دادند.

انتهای پیام
captcha