محرم در قاب رادیو و تلویزیون البرز
کد خبر: 3990119
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰

محرم در قاب رادیو و تلویزیون البرز

صداوسیمای البرز همزمان با آغاز ماه محرم و برپایی آیین‌های عزاداری برای اباعبدالله‌الحسین(ع) با پخش برنامه‌های زنده و تولیدی مختلف‌ میزبان عزاداران حسینی می‌شود.

محرم در قاب رادیو و تلویزیون البرز

علی صادق‌مقدسی، مدیرکل صداوسیمای البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز ضمن تسلیت ایام عزاداری و سوگواری حسینی با اعلام ویژه‌برنامه‌های صداوسیما گفت: در حوزه تلویزیون ویژه‌برنامه سفرنامه آسمان در ۱۳ قست ۶۰ دقیقه‌ای به‌صورت زنده و مستقیم از ۱۸ تا ۳۱ مرداد، ساعت ۲۲ از سیمای البرز پخش می‌شود.

وی افزود: تبیین فرهنگ عاشورا و بررسی نهضت حضرت سیدالشهدا(ع) با حضور کارشناسان و شعرای آیینی در البرز با بخش‌های مستند پیرغلامان، موشن‌گرافیک بانوان کربلا، معرفی کتاب و پویش هر خانه یک حسینیه در فضای مجازی همراه مخاطبان البرزی است.

این مسئول بیان کرد: همچنین برنامه سوز دل و پوشش تصویری از مراسم عزاداری و هیئت‌های مذهبی منتخب استان از دیگر ویژه‌برنامه‌های سیمای البرز است که در دهه محرم پخش می‌شود.

صادق‌مقدسی تصریح کرد: بررسی قیام کربلا به زبان کودکان و روایت وقایع مربوط به نهضت کربلا متناسب با حال و هوای مخاطب کودک و تعزیه‌خوانی با اجرای کودکان نیز از برنامه‌هایی است که برنامه‌سازان تلویزیون تهیه و تدارک دیده‌اند.

مدیرکل صداوسیمای البرز در ادامه با اعلام ویژه‌برنامه‌های رادیو البرز، گفت: دو ویژه‌برنامه تاسوعا و عاشورای حسینی از ساعت ۱۰ تا ۱۳:۳۰ به‌مدت ۴۲۰ دقیقه با عنوان سوگنامه‌باران به‌صورت زنده و مستقیم از رادیو البرز پخش خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین حدیث دوست، نورو نار، باران عطش، آتش و بال و پروانه و دمی از عشق، عناوین ویژه‌برنامه‌های تاسوعا و عاشورای حسینی است.

صادق‌مقدسی بیان کرد: برنامه مرید عشق با معرفی پیرغلامان البرزی و پخش نوحه‌های ماندگار به مدت ۳۰ دقیقه از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۴ در دهه محرم و همچنین تهیه و تولید مسابقه با عنوان سراج ویژه ایام محرم از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۸ به مدت ۳۰ دقیقه و مقتل‌خوانی با عنوان سوگ حسینی در لهوف در دهه محرم از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۱۹:۴۵ اجرا می‌شود.

مدیرکل صداوسیمای البرز اضافه کرد: تازه‌شو در ایام محرم از ساعت ۱۷ تا ۱۷:۳۰ در جهت آشنایی مخاطبان به‌ویژه نسل جوان با شخصیت‌ها و نقش‌آفرینان حماسه عاشورا و از دیگر برنامه‌های رادیو البرز برای مخاطبان کودک و نوجوان نسبت به واقعه کربلا است، همچنین کودکانه در دهه محرم از ساعت ۱۱:۱۰ تا ۱۱:۳۰ با استفاده از شیوه‌های جذاب و متنوع و در قالب کودکانه واقعه کربلا را روایت می‌کند.

وی گفت: پخش موسیقی‌ها و نوحه‌های ماندگار محرمی از رادیو البرز با عنوان آوای محرم از شنبه تا جمعه در ایام محرم از ساعت ۸:۴۵ تا ۹ صبح با مخاطبان همراهی می‌کند و تلاش همکاران در حوزه معاونت خبر تهیه گزارش از سیاهپوش‌ کردن استان در آستانه محرم، تهیه گزارش باموضوع فلسفه عاشورا و قیام امام حسین(ع)، فراخوان برای برگزاری مراسم عزاداری در منزل، تهیه گزارش با موضوع اهمیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در عزاداری‌ها، تهیه گزارش از توزیع نذری‌هایی که نکات بهداشتی به خوبی در آن رعایت شده باشد، پخش گزارش‌های شهرستان‌ها هر روز یک شهرستان در بخش‌های خبری، سرکشی از بازار به همراه نیروهای بازرسی و تعزیرات و سازمان صمت با توجه به استقبال مردم برای خرید مایحتاج و نذری دادن، تهیه گزارش با موضوع کمک به همنوعان و نذر آب در استان، تولید ۱۴ ویدیو کامنت با معرفی بانوان نقش‌آفرین در واقعه کربلا با عنوان مهر بانو و معرفی کتاب‌های معتبر درباره امام حسین(ع) و واقعه کربلا با عنوان کتاب‌شناسی در قالب فتو کامنت و پنج ویدیوی سه دقیقه‌ای با موضوع تعزیه و اشاره به تعزیه‌خوانی در مسجد برغان در فضای مجازی را شامل می‌شود.

انتهای پیام
captcha