اندیشمند ایرلندی از سخاوت حسین(ع) می‌گوید + فیلم
کد خبر: 3990750
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲
جهان در رکاب حسین(ع)/ 6

اندیشمند ایرلندی از سخاوت حسین(ع) می‌گوید + فیلم

کریس هیور، اندیشمند مسیحی اهل ایرلند تصریح کرد: حرّ، کسی بود که تحت تأثیر ویژگی‌های حسین[ع] قرار گرفت. مهربانی او، روح نجیب او، بخشندگی او و دلسوزی او را دید و در جستجوی بخشش شد.

به گزارش ایکنا، همزمان با ایام سوگواری سالروز شهادت سید و سالار شهیدان، اباعبدالله الحسین(ع) و یاران وفادارش مجموعه ۱۰ قسمتی از سخنرانی‌های شخصیت‌های برجسته و اثرگذار جهان با عنوان «جهان در رکاب حسین(ع)» پیرامون اهداف قیام امام حسین(ع) و آثار آن در بیداری امت‌ها در قالب ویدئوهایی کوتاه ارائه می‌شود.

کریس هیور(Chris hewer)، اسلام‌شناس و اندیشمند مسیحی اهل ایرلند از جمله کسانی است که طی سال‌ها مطالعه و تحقیق درباره اسلام، تلاش کرده است تا چهره واقعی اسلام و رهبران بزرگ آن نظیر پیامبر(ص)، امام علی(ع) و امام حسین(ع) را به جامعه غربی و غیر مسلمان معرفی کند.

مشروح سخنان او را پیرامون بخشش و سخاوت امام حسین(ع) در روز عاشورا که منجر شد دل شخصی مانند حرّ بن زید ریاحی که کمر به قتل ایشان بسته بود، چون آب، پاک و زلال شود، در ویدئوی زیر می‌بینید.

شرایطی را تصور کنید که حسین[ع] و اصحاب او با زنان و کودکان به سمت کربلا می‌روند؛ جایی که جنگ‌هایی رخ خواهد داد. در طول مسیر زیر نظر دسته‌ای از سربازان بودند تحت فرماندهی شخصی به نام حر که مأموریت یافت با سپاه هزار نفری، مانع حرکت حسین به سوی کوفه و نیز بازگشت او شود.
یک روز آنها به اردوگاه حسین[ع] می‌رسند. امام حسین متوجه می‌شود که آنها و اسب‌هایشان به آب نیاز دارند. آنان کم آب و تشنه‌اند و اینگونه او آب را با آنان تقسیم می‌کند.
تصور کنید آب در بیابان چقدر مهم است. او آب را از روی مهربانی و سخاوت با آنان تقسیم می‌کند.
چند روز بعد ما به میدان نبرد می‌رسیم. حر با دشمنان آماده جنگ علیه امام حسین است. قلب حر با سخاوت و مهربانی امام حسین تکان خورده است و بنابراین او تغییر مسیر می‌دهد و به سوی اردوگاه حسین می‌رود و خود را روی خاک و روی پای حسین می‌اندازد و می‌گوید من کسی هستم که تو را به اینجا آورد. من کسی هستم که تو را در این میدان جنگ به کام مرگ کشاند، لطفاً مرا ببخش.
حسین دستان او را می‌گیرد و او را بلند می‌کند. شرف انسانی را به او بازمی‌گرداند و او را می‌بخشد.
و آنگاه حرّ در کنار حسین می‌جنگد چراکه او کسی بود که تحت تأثی ویژگی‌های حسین قرار گرفت. مهربانی او، روح نجیب، او بخشندگی، او دلسوزی او و خودش را دید و در جستجوی بخشش شد.

انتهای پیام
captcha