کمپین مسلمانان اسکاتلند برای ساخت مسجد جدید
کد خبر: 3991603
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۳

کمپین مسلمانان اسکاتلند برای ساخت مسجد جدید

مسلمانان منطقه فایف اسکاتلند با شرکت در یک پیاده‌روی تا شهر ادینبورگ، 25 هزار پوند برای ساخت یک مسجد جدید جمع‌آوری کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از فایف تودی، اعضای جامعه مسلمانان ادینبورگ و منطقه فایف(Fife) اسکاتلند با موفقیت 25 هزار پوند جمع‌آوری کرده‌اند که برای ساختن مکان جدید عبادی آنها استفاده می‌شود.

بیش از 80 نفر از اعضای مسجد مرکزی کرکلدی در این پیاده‌روی شرکت کردند. شرکت‌کنندگان از ساعت 9 صبح، در امتداد مسیر ساحلی فایف پیاده‌روی کردند و در ساعت 10 شب از طریق Forth به خط پایان در مسجد آنا دیل (Annandale) در ادینبورگ رسیدند.

ماز سلیم، از اعضای هیئت مدیره مسجد گفت: این پیاده‌روی بسیار چالش‌برانگیز بود زیرا مسیر بسیار دشوار و صعب العبور بود. 

وی افزود: چند نفر در راه به دلیل مصدومیت و مسائل دیگر  نتوانستند ادامه بدهند اما همه کسانی که شرکت کردند این کار را خوب انجام دادند و ما به خاطر تلاش فوق العاده‌ای که همه آنها نشان دادند به آنها افتخار می‌کنیم.

بودجه جمع‌آوری شده صرف اتمام ساختمان مسجد جدید در جاده هندری این شهر می‌شود. قرار بود کار ساخت این مسجد در اواخر سال 2019 یا اوایل 2020 به پایان برسد، اما به دلیل برخی مشکلات از جمله شیوع کرونا آن تاریخ به تعویق افتاد.

ماز گفت که از مبلغ جمع‌آوری شده بسیار خوشحال است. وی افزود: ما می‌خواهیم از همه کسانی که در این کمپین شرکت کردند و همچنین حامیان خود که بسیار سخاوتمند بودند تشکر کنیم.

وی ادامه داد: ماه‌ها برنامه‌ریزی، سخت کوشی و فداکاری به این معنی است که ما یک گام دیگر به پایان رساندن کار ساخت مسجد جدید نزدیک هستیم. این برای ما بسیار احساسی بود.

مسلمانان اسکاتلند از نظر قومیتی دارای تنوع زیادی هستند. اکثریت مسلمانان این کشور یعنی حدود 58 درصد آنها پاکستانی‌تبار هستند، 16.8 آفریقایی‌تبار و یا اهل خاورمیانه هستند، و 7.8 آنها اروپایی سفید پوست‌اند.

بر اساس سرشماری سال 2011، گلاسکو بزرگترین شهر اسکاتلند، با 5 درصد، بیشترین جمعیت مسلمان را در این کشور اروپای شمال غربی دارد. مناطق Pollokshields و Southside Central بخش‌هایی از این کشور هستند که به ترتیب با 27.8 و 15.7 درصد بیشترین تراکم ساکنان مسلمان را دارند. 

انتهای پیام
captcha