تلاش رژیم صهیونیستی برای تغییر وضعیت مسجد الاقصی
کد خبر: 3992874
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹

تلاش رژیم صهیونیستی برای تغییر وضعیت مسجد الاقصی

یک مؤسسه بین‌المللی در لبنان طی گزارشی تأکید کرد که رژیم صهیونیستی در تلاش است تا وضعیت موجود در مسجد الاقصی را تغییر دهد.

به گزارش ایکنا؛‌ به نقل از القدس العربی، مؤسسه بین‌المللی القدس در گزارش مستند خود اعلام کرد که چالش‌های پیش روی مسجد الاقصی همچنان ادامه دارد و این رژیم اشغالگر مصمم است به وضعیت موجود در مسجد الاقصی نفوذ کرده و آن را تحت کنترل خود درآورد.
 
این گزارش مستند که تجاوزات به مسجد الاقصی را در دوره زمانی اول آگوست 2020 تا اول آگوست 2021 رصد کرده است، می‌افزاید که تلاش‌های رژیم صهیونیستی با هدف پایان دادن به نقش اوقاف اسلامی در قدس انجام می‌شود، اما تلاش اهالی بیت‌المقدس با وجود ضعیف بودن و کمبود امکانات، مانع از اجرای کامل خواسته‌های صهیونیست‌ها می‌شود.
 
در این گزارش همچنین از تشکیلات خودگردان و اردن و همچنین احزاب فلسطینی و عربی خواسته شده تا در تمام جبهه‌ها تحرک داشته باشند.
 
گزارش مذکور به مقامات فلسطین و سازمان آزادیبخش فلسطین توصیه کرده که روز دولت بایدن حساب باز نکنند و برای بالا بردن سطح اقدامات حمایتگرانه خود از قدس اشغالی تلاش کنند.
 
در ادامه این گزارش آمده که گروه‌های فلسطینی باید به همراهی خود با رخدادهای مسجد الاقصی ادامه دهند و این موضوع باید در مرکز گفتمان رسانه‌ای و اقدامات میدانی آنها باشد.
 
در این گزارش از اردن نیز خواسته شده است تا مقابله با پروژه‌های صهیونیستی علیه مسجد الاقصی را افزایش داده و نسبت به تجاوزات این رژیم علیه کارمندان و مسئولان مسجد الاقصی سکوت نکند. همچنین از موضع اوقاف اسلامی قدس نسبت به همبستگی با مردم بیت‌المقدس حمایت کند.
 
این گزارش 64 صفحه‌ای علاوه بر این، یک نقشه بزرگ تحلیلی شامل مهمترین پروژه‌های یهودی سازی اجرا شده در قدس و پروژه‌های در دست اجرا و همچنین یک نقشه دقیق شامل مهمترین‌ حفاری‌های انجام شده در زیر مسجد الاقصی یا در دست اجرا را ارائه داده است.
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha