خطیب مسجدالاقصی خواهان حضور گسترده مردم برای محافظت از این مکان مقدس شد
کد خبر: 4068863
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۳

خطیب مسجدالاقصی خواهان حضور گسترده مردم برای محافظت از این مکان مقدس شد

خطیب مسجدالاقصی خواستار افزایش حضور مردم فلسطین در مسجدالاقصی به منظور مقابله با هجوم شهرک‌نشینان و نظامیان صهیونیست به نخستین قبله مسلمانان جهان شد.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجدالاقصی و رئیس شورای عالی اسلامی بیت‌المقدس، خواستار افزایش حضور مردم در مقابله با هجوم شهرک‌نشینان و نظامیان صهیونیست به این مسجد مقدس شد.

شیخ صبری امروز با انتشار بیانیه‌ای از همه کسانی که می‌توانند خود را به قدس برسانند، خواست تا در مسجدالاقصی حاضر شوند؛ وی در ادامه تصریح کرد: هر فردی که به دلیل موانع و پست‌های ایست و بازرسی اشغالگران از حضور در مسجد بازماند، در همان‌جا که بازمانده نماز بگزارد، ثواب آن نماز معادل عبادت وی در مسجدالاقصی خواهد بود.

به گفته وی، حفاری‌های انجام‌شده منجر به آسیب دیدن شالوده مسجدالاقصی شده است و به دلیل این آسیب‌ها حفاری‌ها به حالت تعلیق درآمده است. با توجه به آسیب دیدن شالوده، اشغالگران اکنون در انتظار زلزله‌ای کوچک هستند که مسجد را تخریب کند و بعد ادعا کنند که ریزش مسجد به‌دلیل وقوع زلزله بوده است.

خطیب مسجدالاقصی با تأکید بر اینکه قداست این بنا ناشی از قداست مکان است، تصریح کرد: مسجدالاقصی از آن مسلمانان است و اشغالگران با هیچ توطئه‌ای نمی‌توانند حقی در این مسجد داشته باشند.

وی با تمجید از پایداری اهالی قدس و حضور گسترده برای محافظت از مسجدالاقصی با وجود این احساس که آن‌ها در این راه تنها هستند، افزود: ناامیدی در دل‌های آن‌ها راهی ندارد چراکه حمایت از مسجدالاقصی، حمایت از عقیده و ایمان است.

رئیس شورای عالی اسلامی بیت‌المقدس بیان کرد: خطرات پیش روی مسجدالاقصی علاوه بر ادامه و تداوم کاوش‌هایی که در ضلع جنوب غربی مسجد متمرکز شده، ناشی از هجوم شهرک‌نشینان افراطی به مسجد نیز هست.

در چنین شرایطی اعتکاف و حضور گسترده فلسطینیان در صحن‌های مسجدالاقصی برای پنجمین روز متوالی ادامه دارد. مراسم اعتکاف در 10 روز اول ذی‌الحجه در مسجدالاقصی هرساله برگزار می‌شود و امسال به دلیل دعوت گسترده برای حضور در این مراسم تعداد شرکت‌کنندگان افزایش چشمگیری داشته است.

انتهای پیام
captcha