٢٣ بار حمله صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی طی یک ماه
کد خبر: 3995428
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷

٢٣ بار حمله صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی طی یک ماه

وزارت اوقاف فلسطین از ٢٣ مورد حمله صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و ۵١ مورد منع پخش اذان از بلندگوهای حرم ابراهیمی در الخلیل طی ماه گذشته میلادی (آگوست ٢٠٢١) برابر با 10 مرداد تا 10 شهریور خبر داد.

به گزارش ایکنا به‌ نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی، وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین در گزارش ماهانه خود درباره حملات اشغالگران صهیونیست علیه مقدسات اسلامی، تأکید کرد که اشغالگران و شهرک‌نشینان صهیونیست بیش از ٢٣ مورد حمله و هتک حرمت به مسجدالاقصی را انجام دادند. این حملات هر روز صبح و شب انجام می‌شود.

وزارت اوقاف فلسطین همچنین در گزارش خود ذکر کرد که طی ماه آگوست، صهیونیست‌ها ۵١ بار از پخش اذان در حرم ابراهیمی واقع در الخلیل ممانعت به عمل آورده‌اند.

از سال ١٩٩۴ میلادی و به دنبال کشتار ٢٩ نمازگزار فلسطینی در مسجد ابراهیمی به دست یک شهرک‌نشین صهیونیست، اسرائیل این مسجد را تقسیم‌بندی کرده و ۶٣ درصد آن را به صهیونیست‌ها اختصاص داد.

بر اساس این تقسیم‌بندی، اتاق «اذان» در بخش اختصاص داده شده به صهیونیست‌ها قرار دارد و مؤذن در وقت اذان باید به همراهی نظامیان صهیونیست به اتاق اذان رفته و اذان بگوید.

اوقاف فلسطین اشاره کرد که صهیونیست‌ها طرح یهودی‌سازی الخلیل شامل ساخت معابر و آسانسور برای دستیابی آسان‌تر صهیونیست‌ها به حرم ابراهیمی را آغاز کرده‌اند.
انتهای پیام
captcha