برگزاری بیست‌و‌چهارمین مسابقات حفظ و قرائت قرآن در کویت
کد خبر: 3993106
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۴

برگزاری بیست‌و‌چهارمین مسابقات حفظ و قرائت قرآن در کویت

سازمان اوقاف کویت از برگزاری بیست وچهارمین دوره مسابقات سراسری حفظ و قرائت قرآن کریم در این کشور خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجریده، منصور الصقعبی، جانشین دبیرکل دبیرخانه سازمان اوقاف کویت اعلام کرد: این مسابقات به همت صندوق وقفی ویژه قرآن کریم و علوم قرآنی سازمان اوقاف کویت در حال برگزاری است.

الصقعبی هدف از برگزاری این مسابقات را تشویق فرزندان کویتی به حفظ و قرائت قرآن کریم و تربیت نسل جدیدی از قاریان و حافظانی برشمرد که نماینده کشورشان در مسابقات و محافل بین‌المللی باشند.

این مسئول اوقاف کویت در نشست خبری که در مقر دبیرخانه این سازمان برگزار شد، گفت: این رقابت‌ها با شعار «اِطْمَئِن» و تحت نظارت امیر کویت برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مسجد جامع کویت میزبان آخرین مرحله این مسابقات است که از اکتبر آینده(مهرماه سال جاری) آغاز می‌شود و به مدت دو هفته برای بانوان و آقایان ادامه خواهد داشت و پس از آن فرایند اعلام نتایج مسابقه و برگزیدگان آن اجرا می‌شود.

مآرب اليعقوب، هماهنگ‌کننده کل مسابقه و رئیس اداره صندوق‌های وقفی سازمان اوقاف کویت هم به نوبه خود گفت: اقدام سازمان اوقاف در برگزاری این مسابقات در راستای تلاش برای خدمت به کتاب پروردگار است و بیش از 40 نهاد خیریه و رسمی در کویت که در زمینه خدمت به قرآن کریم فعالیت دارند در مسابقات شرکت خواهند داشت.

وی تصریح کرد که مسئولان این مسابقات طبق روال هر سال به نهادها و افراد برگزیده و حائز رتبه‌های برتر، 150 هزار دینار اهدا می‌کنند و به سه نهاد هماهنگ‌کننده برتر از میان نهادهای شرکت‌کننده در مسابقه نیز مطابق با استانداردها، ضوابط و شروط خاص مسابقه جوایزی اهدا خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha