موفقیت قاری صاحب سبک مصری در تلاوت به قرائات دهگانه
کد خبر: 3993405
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳

موفقیت قاری صاحب سبک مصری در تلاوت به قرائات دهگانه

محمد تاج‌الدین کمال، جوان مصری است که با حفظ قرآن و تسلط به قرائات دهگانه و تلاوت قرآن به سبک ابداعی خود در کشورش شناخته شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم السابع، محمد تاج‌الدین کمال، جوان مصری اهل شهر العدوه در استان المنیا در مصر است که قرآن کریم را با قرائات دهگانه حفظ کرده است.

محمد می‌گوید که حفظ قرآن را از کلاس چهارم دبستان آغاز کرده و در دوم دبیرستان موفق به حفظ کامل قرآن کریم شده و سپس شروع به فراگیری احکام تجوید کرده و در آن نیز به مهارت کامل دست یافته است.

این جوان مصری می‌گوید: «من از خانواده‌ای هستم که همگی حافظ قرآن کریم هستند. پدربزرگم با قاریان بزرگی نظیر عبدالباسط، منشاوی، طوبار و غیره در محافل متعددی شرکت داشته است».

احمد می‌گوید که او سبک خاص خود را در قرائت قرآن کریم دارد و به تقلید از قاریان بزرگ علاقه ندارد و از اینکه خداوند به او نعمت داشتن صوت زیبا داده، سپاسگزار است.

التاج با بیان اینکه قرآن را با شماره صفحات و آیات حفظ کرده است، گفت: قرآن فضیلت بزرگی برای من بوده و من هم اینک خطیب وزارت اوقاف هستم و به آرزوی خود در پیوستن به الازهر نیز دست یافتم.

این جوان مصری با اشاره به اینکه علوم قرآن ابعاد وسیع و گسترده‌ای دارد، گفت: من موفق به حفظ قرآن با قرائات هفتگانه و سپس دهگانه شدم و پیام من به هر خانواده این است که فراگیری قرآن وظیفه هر مسلمانی بوده و این قرآن است که به زندگی نور و روشنایی می‌دهد و آن را زیبا می‌کند.

انتهای پیام
captcha