طرح خیریه آموزش قرآن به ناشنوایان در یمن + عکس
کد خبر: 3993555
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۹

طرح خیریه آموزش قرآن به ناشنوایان در یمن + عکس

طرح خیریه آموزش قرآن به زبان اشاره به گروهی از ناشنوایان در استان «عدن» یمن با همکاری بانوان خیر اماراتی در حال اجراست.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العین الاخباریه، در این طرح 30 نفر از ناشنوایان یمنی شامل 10 معلم و 20 کودک، به یادگیری قرآن به زبان اشاره روی آورده‌اند و این برنامه با نظارت  بنیاد توسعه ناشنوایان «رموز» یمن و حمایت بانوان خیر اماراتی اجرا شده است.

ایمان هاشم، مدیر اجرایی بنیاد رموز در این باره اظهار کرد: این طرح آموزشی در راستای فعالیت‌های کیفی بنیاد برای ناشنوایان اجرا شده است و تلاش ما این است که آموزه‌های جدید و مفید به این گروه ارائه شود.

وی افزود: 20 کودک ناشنوا و 10 معلم از این برنامه بهره‌مند شده و مهارت قرائت و کتابت قرآن با زبان اشاره را یاد گرفته‌اند.

این بانوی یمنی تصریح کرد: گروهی از دختران خیر اماراتی حامی این طرح هستند و این گروه از سه سال پیش تاکنون طرح‌های خاص برای ناشنوایان در عدن را حمایت می‌کنند.

ایمان هاشم همچنین گفت: در این طرح سوره‌هایی از قرآن را با استفاده از کتابی تخصصی با نام «مصحف الامل» که به زبان اشاره ترجمه شده است، حفظ می‌کنند و کتاب‌های مصور دیگر نیز در این برنامه مورد استفاده قرار گرفته است.

وی بیان کرد: «محمد هیجان الصحبی»، مترجم زبان اشاره و نویسنده سعودی این کتاب را تألیف کرده و ما آن را میان کودکان ناشنوا و معلمانشان توزیع کرده‌ایم.

انتهای پیام
captcha