برنامه‌ریزی 3 ماهه برای آمادگی بهتر در رقابت‌های حفظ قرآن
کد خبر: 3994165
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
نکته‌ای برای حافظان قرآن /

برنامه‌ریزی 3 ماهه برای آمادگی بهتر در رقابت‌های حفظ قرآن

مدرس و حافظ کل قرآن در جدیدترین پست خود به تبیین برنامه سه‌ماهه برای آمادگی بهتر و بیشتر در مسابقات حفظ 10، 20 و حفظ کل پرداخت.

به گزارش ایکنا، سعیده الوان، حافظ کل و مدرس دانشگاه، در جدیدترین پست خود در صفحه آکادمی حفظ قرآن (tahfiz.ir) درباره پرسش قریب به اتفاق حافظان قرآن درباره چگونگی کسب آمادگی برای مسابقات حفظ، گفت: برای شرکت در مسابقه حتماً باید تمام محدوده مسابقه را بدانیم و از سه ماه قبل از مسابقه، تمرین‌ها را آغاز کنیم، یعنی به جز برنامه روزانه، بهتر است برنامه ویژه‌ای نیز برای مسابقات داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه حافظان حرفه‌ای برای شرکت در مسابقات از سه ماه قبل شروع می‌کنند، بیان کرد: بهتر است حافظان برای شرکت در مسابقات حفظ 10 جزء، در ماه اول روزی یک جزء را به طور مسلط مرور کنند و اینگونه در ماه، سه بار این 10 جزء را مرور خواهند کرد و در ماه دوم، روزی دو جزء را مرور می‌کنند به عبارت دیگر در ماه دوم، شش بار 10 جزء را مرور می‌کنند و در ماه سوم که نزدیک به مسابقات است، روزی چهار جزء را مرور خواهند کرد، یعنی 12 بار مرور می‌کنند.

الوان اضافه کرد: همچنین حافظانی که در مسابقه حفظ 20 جزء شرکت می‌کنند باید در قالب مرور ویژه از یک ماه پیش از مسابقات، حداقل روزی پنج جزء و حافظان کل حداقل روزی شش تا هفت جزء را مرور کنند. اما طی برنامه‌ سه ماهه، در ماه نخست، روزی دو جزء و در ماه دوم روزی سه تا چهار جزء و در ماه سوم که نزدیک به مسابقات است، روزی پنج جزء مرور و مسلط شود.

این مدرس دانشگاه تأکید کرد: توجه داشته باشید برای حافظان، مسلط خواندن روزانه پنج تا شش جزء در روز حدوداً سه ساعت زمان می‌برد. 

این حافظ کل اضافه کرد: اما برای آمادگی بهتر حافظان در مسابقات حفظ کل، طی برنامه سه ماه پیش از مسابقات، در ماه نخست، روزی سه جزء مرور می‌شود، یعنی سه بار کل قرآن را مرور خواهید کرد و در ماه دوم، روزی چهار تا پنج جزء را مرور می‌کنید و در ماه سوم که نزدیک مسابقه است روزی، شش تا هفت جزء مرور خواهد شد.

انتهای پیام
captcha