فرمول پیدا کردن شماره صفحات اول هر جزء
کد خبر: 3981245
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵
نکته‌ای برای حافظان قرآن /

فرمول پیدا کردن شماره صفحات اول هر جزء

یکی از حافظان کل قرآن درباره کاربرد حفظ شماره صفحات قرآن، اظهار کرد: حفظ شماره آیات و صفحات قرآن، امری ضروری و الزامی نیست، اما به کیفیت حفظ و مرور کمک می‌کند و پیدا کردن شماره صفحات اول هر جزء دارای فرمولی است.

به گزارش ایکنا، سعیده الوان، حافظ کل و مدرس دانشگاه، در جدیدترین پست خود در صفحه آکادمی حفظ قرآن به پرسش قریب به اتفاق حافظان قرآن درباره نحوه پیدا کردن شماره صفحه اول هر جزء پرداخته است. وی درباره کاربرد این امر، اظهار کرد: حفظ شماره آیات و صفحات قرآن، امری ضروری و الزامی نیست.

وی ادامه داد: اما حفظ این موارد در کنار حفظ کلمات و عبارات، فقط به بالا رفتن کیفیت حفظ و مرور محفوظات حافظان کمک می‌کند و یادآوری جایگاه آیات را برای حافظان آسان‌تر می‌سازد.

الوان با تأکید بر اینکه ملاک شماره صفحات در جهان اسلام، مصحف عثمان طه است، بیان کرد: مصحف شریف به خط عثمان طه دارای 604 صفحه است و همه جزءها، 20 صفحه‌ای هستند، به غیر از جزء اول و سی‌ام، بطوری که جزء اول دارای 21 صفحه و جزء سی‌ام دارای 23 صفحه است.

این حافظ کل قرآن با اشاره به فرمول پیدا کردن شماره صفحات اول هر جزء در قرآن عثمان طه، افزود: این فرمول به این صورت است؛ عدد جزء مورد نظر، منهای یک، ضربدر 20، به علاوه دو. بطور مثال صفحه نخست جزء 16 اینگونه بدست می‌آید (302=2+300)(300=20*15)(15=1-16)، پس شماره این صفحه 302 به مصحف شریف عثمان طه خواهد بود.

یادآور می‌شود، حافظان قرآن برای مطرح کردن سؤالات خود و دریافت راهنمایی برای حفظ به صفحه آکادمی حفظ قرآن در اینستاگرام به نشانی tahfiz.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha