بازگشت کرسی‌های علمی و حلقه‌های قرآنی به مسجدالنبی و مسجدالحرام + عکس
کد خبر: 3995238
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸

بازگشت کرسی‌های علمی و حلقه‌های قرآنی به مسجدالنبی و مسجدالحرام + عکس

معاونت امور مسجدالنبی از بازگشایی دروس علمی و از سرگیری حلقه‌های قرآنی به صورت حضوری در حرم مطهر پیامبر(ص) و مسجدالحرام خبر داد.    

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری العین، اداره امور توجیهی و ارشادی معاونت امور مسجد النبی از بازگشایی دروس علمی حرم مطهر نبوی به صورت حضوری خبر داد.
 
اولین سخنرانی علمی حضوری پس از تعطیلی دروس به دلیل بحران کرونا، از سوی شیخ عبدالرحمن السدیس، رئیس کل امور مسجدالحرام و مسجدالنبی چهارشنبه 10 شهریور برگزار شد.
 
شیخ عبدالله الحنینی، معاون امور توجیهی و ارشادی مسجدالنبی توضیح داد که از سرگیری دروس علمی در مسجدالنبی پس از توقف یک و نیم ساله به دلیل بحران کرونا صورت می‌گیرد، و در کنار آن دروس مجازی از طریق سامانه مناره حرمین شریفین ادامه خواهد یافت.
 
بر اساس این گزارش، برای بازگشایی حلقات و دروس علمی مسجدالنبی برنامه‌ای دقیق تنظیم شده، و در چند مرحله با رعایت تدابیر بهداشتی و مدیریتی اجرا خواهد شد.
 
همچنین محمد المحمادی، مدیر حلقه‌های قرآنی مسجدالحرام نیز گفت: این جلسات از ساعت 16 عصر تا 20 شب در صحن‌های بیت‌الله الحرام برقرار خواهد بود و برای شروع، حلقه‌ها با تعداد کم آغاز به کار خواهند کرد.
 
وی افزود: برنامه از سرگیری جلسات قرآنی در مسجدالحرام طی چند مرحله انجام خواهد شد و برای شروع تنها 8 نفر می‌توانند به صورت حضوری از جلسات بهره ببرند. حضور شرکت‌کنندگان نیز منوط به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و پیشگیرانه از شیوع بیماری‌های واگیردار است.
انتهای پیام
captcha