عملیات کنترل امنیتی اطراف بغداد در آستانه راهپیمایی اربعین
کد خبر: 3995311
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱

عملیات کنترل امنیتی اطراف بغداد در آستانه راهپیمایی اربعین

نهاد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق اعلام کرد که در مناطق جنوبی و شرق و غرب بغداد به منظور تأمین امنیت راهپیمایی اربعین امسال عملیات امنیتی برای پاکسازی کامل این مناطق ادامه دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از موازین نیوز، نهاد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق اعلام کرد که نیروهای امنیتی عراق در آستانه مراسم اربعین امام حسین(ع) عملیات امنیتی را برای تعقیب عناصر داعش در پایتخت اجرا کرده است.
در بیانیه این نهاد آمده است: در راستای طرح‌های پیشگیرانه وضع شده توسط فرماندهی عملیات بغداد برای تأمین امنیت پایتخت، نیروهای تیپ 55 واحد هفدهم پیاده نظام عملیات جستجو و تفتیش منطقه الرضوانیه و مناطق پیرامون آن در جنوب بغداد را کلید زده‌اند.
بر اساس بیانیه مذکور، عملیات جنوب بغداد به منظور قلع و قمع منابع تروریسم و تعقیب عناصر داعش و سلب فرصت از آنها برای ایجاد ناامنی همزمان با مراسم اربعین امام حسین(ع) است.
در این بیانیه آمده است: نیروهای امنیتی در بخش‌های الرصافه و الکرخ در شرق و غرب بغداد هم به مأموریت خود و جستجو و پیگرد عناصر تروریستی و جنایتکار ادامه می‌دهند و موفق شده‌اند 12 متهم تحت پیگرد را دستگیر و مقادیری مواد مخدر و چند دستگاه خودرو فاقد مدارک شناسایی را توقیف کنند.

عبدالغنی الاسدی، رئیس سازمان امنیت ملی عراق هم اعلام کرده است که آمادگی‌ها  برای برپایی مراسم اربعین و برگزاری انتخابات پارلمانی پیش رو انجام شده است.

در استان‌های نجف و کربلا هم مسئولین این دو استان اعلام کرده‌اند که در حال تکمیل برنامه‌های امنیتی برای برپایی ایمن مراسم اربعین هستند.

انتهای پیام
captcha