20 سال گذشته؛ دوران طلایی مسلمانان در آمریکا
کد خبر: 3996627
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵
اکونومیست گزارش داد؛

20 سال گذشته؛ دوران طلایی مسلمانان در آمریکا

نشریه انگلیسی اکونومیست گزارش داد با وجود اینکه مسلمانان طی 20 سال گذشته با تشدید هجمه‌های اسلام ستیزانه روبه‌رو بوده‌اند، اما توانسته‌اند قدرت خود را برای کسب دستاوردهای مهم ملی و افزایش جمعیت خود نشان دهند.

20 سال گذشته؛ دوران طلایی مسلمانان در آمریکابه گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، نشریه انگلیسی اکونومیست اعلام کرد که با وجود آزار و اذیت‌هایی که نسبت به مسلمانان در آمریکا می‌شود، اما این قضیه مانع از پیشرفت مسلمانان و دستیابی آنها به دستاوردهای مهم ملی در این کشور نشده است.

براساس این گزارش 20 سال گذشته را می‌توان دوران طلایی برای مسلمانان آمریکا توصیف کرد، چرا که تعداد آنها به 3.5 میلیون نفر افزایش یافته و حضورشان در جامعه آمریکا به طور تصاعدی افزایش یافته است.

تعداد مساجد از سال 2001 به بعد در آمریکا دو برابر شده است. مسلمانان آمریکایی تحصیل کرده‌ترین اقلیت‌های دینی در آمریکا هستند. درصد پزشکان مسلمان در میشیگان آمریکا به 15 درصد می‌رسد؛ با وجود اینکه آنها فقط 3 درصد یا کمتر از جمعیت آنجا را تشکیل می‌دهند و این علاوه بر شمار قابل توجه هنرمندان، روزنامه نگاران و سیاستمداران مسلمان در آمریکاست.

اکونومیست افزود: ماهرشالا علی، ایاد اختر، عزیز انصاری و حسن منهاج بخشی از بازیگران، نویسندگان و کمدین‌های مسلمان برنده جایزه‌های بین‌المللی هستند که در سال‌های اخیر ظهور کرده‌اند.

رشیده طلیب و الهان عمر نخسین زنان مسلمان راه یافته به مجلس نمایندگان آمریکا هستند و علاوه بر آنان، تعداد بی شماری از مسلمانان برای شوراهای مدارس و دولت‌های محلی در آمریکا برگزیده شده‌اند.

براساس این گزارش، با گذشت چهار قرن از ورود اسلام به آمریکا، مسلمانان جایگاه خود را در این کشور یافته‌اند. اگرچه از سال 2001 تشدید هجمه‌های خشونت‌آمیز علیه مسلمانان با انگیزه اسلام‌هراسی از جمله پیامدهای فروریختن برج‌های دو قلو در نیویورک  و حادثه 11 سپتامبر بوده است.

 

انتهای پیام
captcha