دوره بازآموزی قرآن معلمان عشایر برگزار می‌شود
کد خبر: 3996812
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵

دوره بازآموزی قرآن معلمان عشایر برگزار می‌شود

اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت لرستان دوره ارتقا و بازآموزی قرآن ویژه معلمان عشایر این استان را با توجه به نیازسنجی انجام شده، برگزار می‌کند.

به گزارش ایکنا، اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت لرستان در نظر دارد با هماهنگی و رایزنی با مربیان قرآن، طی حرکت جهادی دوره ارتقا و بازآموزی برای معلمان عشایر این استان برگزار کند.

بنابر گفته روح‌الدین بلواسی، مدیرعامل این اتحادیه «بالغ بر 400 معلم عشایری در سطح استان است که با تعامل بخش آموزش عشایری و بسیج سازندگی استان و سازمان تبلیغات اسلامی لرستان، دوره تربیت مربی روخوانی و روان‌خوانی برگزار می‌شود تا مربیان با مهارت بیشتر به امر آموزش قرآن دانش‌آموزان بپردازند.»

از دیگر برنامه‌های اتحادیه قرآنی تولید محتواهای آموزش قرآن، احکام و آموزش محیطبانی جنگل و محیط زیست طی ارتباط با ادارات مربوطه است. این محتواها از طریق اپلیکیشن‌های آموزشی و نصب شده بر روی تبلت‌هایی که از سوی خیرین اهدا شده است، در اختیار معلمان قرار می‌گیرد تا با آمادگی مضاعف در کلاس‌ها شرکت کنند.

همچنین در خبر دیگری از این اتحادیه آمده است؛ به منظور نیازسنجی آموزشی عشایر به ویژه معلمان در عرصه قرآنی، روح‌الدین بلواسی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت با عزیز محمدی‌منش از معلمان نمونه عشایری لرستان و یدالله دریکوند به عنوان راه بلدهای مسیر، سفر یک هفته‌ای به مناطق عشایری لرستان داشتند.

این سفر از سپیددشت آغاز شد به طرف روستای مرگ‌سر ادامه داشت و در امتداد آن به مناطق عشایری منطقه چال‌کول و پل‌کول و از آنجا به منطقه امامزاده احمد فداله در منطقه عشایری دزفول خوزستان ختم شد که طی آن نیازسنجی آموزش تحصیلی و آموزش قرآن عشایر به صورت میدانی مورد بررسی قرار گرفت و نتیجه آن طی روزهای اخیر از سوی اتحادیه قرآنی به دستگاه‌های مربوطه اعلام می‌شود و براساس آن برنامه‌‌ریزی آموزشی انجام خواهد شد.

همچنین طی این سفر یک هفته‌ای لوازم تحریر و کتب آموزش قرآن که از سوی خیرین تهیه شده بود به خردسالان و نوجوانان اهدا شد.

انتهای پیام
captcha