مقتدی صدر: کمیته پیگیری سرنوشت امام موسی صدر تشکیل شود
کد خبر: 3996831
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲

مقتدی صدر: کمیته پیگیری سرنوشت امام موسی صدر تشکیل شود

رهبر جریان صدر عراق تشکیل کمیته بشردوستانه به نمایندگی از جریان صدر و با همکاری چند کشور را برای پیگیری سرنوشت امام موسی صدر رهبر ربوده شده شیعیان در لبنان خواستار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از السومریه نیوز، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر خواستار تشکیل کمیته بشردوستانه در عراق و کشورهای دیگر برای آشکار شدن سرنوشت امام موسی صدر شد.

در پیام توئیتری مقتدی صدر آمده است: برای اینکه پرونده او(امام صدر) از بین نرود، مصلحت می‌بینم یک کمیته بشردوستانه برای آشکارشدن حقایق مربوط به ناپدیدشدن رهبر بزرگ اسلامی جناب آقای امام موسی صدر(دامت برکاته چه زنده و چه شهید باشد) به نمایندگی از ما از داخل و خارج عراق تشکیل شود و از اختیار کامل برای تحقیق و شناسایی واقعیت‌ها برخوردار باشد.

رهبر جریان صدر افزود: امید داریم همه کشورها و افراد ذیربط با این کمیته همکاری کنند. ما چیزی غیر از مشخص‌شدن سرنوشت او را نمی‌خواهیم و این حق از لحاظ عقلی، قانونی، شرعی و انسانی تضمین شده است.

مقتدی صدر در پایان گفت: من می‌خواهم به طور خاص از لیبی، مصر، لبنان، ایران و سوریه و همچنین قطر نام ببرم. این یک اتهام نیست، بلکه من خواستار همکاری(میان این کشورها برای مشخص شدن سرنوشت امام موسی صدر) هستم .متشکرم.

«امام موسی صدر» متولد 1307 در قم، بنیانگذار جنبش امل و رهبر سابق مسلمانان شیعه لبنان شمرده می‌شود، 43 سال از زمان ناپدید شدن او می‌گذرد و پرونده ناپدیدشدن امام موسی صدر به یکی از مسائل کلیدی در میان رویدادهای اصلی خاورمیانه مبدل شده است.

دولت‌های لبنان، ایران و اقشار مختلف مسلمانان شیعه کشورهای خاورمیانه موضوع ناپدیدشدن و کشف سرنوشت وی را پیگیری و دنبال می‌کنند.

انتهای پیام
captcha