کمیته پیگیری سرنوشت امام موسی صدر تشکیل شد
کد خبر: 3997088
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷

کمیته پیگیری سرنوشت امام موسی صدر تشکیل شد

مقتدی صدر رهبر جریان صدر از تشکیل کمیته بشردوستانه پیگیری سرنوشت امام موسی صدر بنیانگذار مرکز اعلای اسلامی شیعیان در لبنان خبر داد که از 43 سال پیش ربوده و ناپدید شده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از موازین نیوز، مقتدی صدر در یک پیام توئیتری گفت: بحمدالله کمیته‌ای تشکیل شد که وظیفه آن شناسایی سرنوشت امام موسی صدر رهبر ناپدیدشده دامت برکاته است.فعلا اسامی اعضای این کمیته را اعلام نمی‌کنیم.

وی افزود: این کمیته باید کار خود رابه حول و قوه الهی آغاز کند، زیرا این کار پاداش بزرگ و نفع زیادی دارد.

رهبر جریان صدر شامگاه شنبه خواستار تشکیل این کمیته بشردوستانه در عراق و کشورهای دیگر برای آشکار شدن سرنوشت امام موسی صدر شده بود.

در پیام توئیتری مقتدی صدر آمده بود: برای اینکه پرونده او(امام صدر) از بین نرود، مصلحت می‌بینم یک کمیته بشردوستانه برای آشکارشدن حقایق مربوط به ناپدیدشدن رهبر بزرگ اسلامی جناب آقای امام موسی صدر(دامت برکاته چه زنده و چه شهید باشد) به نمایندگی از ما از داخل و خارج عراق تشکیل شود و از اختیار کامل برای تحقیق و شناسایی واقعیت‌ها برخوردار باشد.

رهبر جریان صدر افزود: امید داریم همه کشورها و افراد ذیربط با این کمیته همکاری کنند. ما چیزی غیر از مشخص‌شدن سرنوشت او را نمی‌خواهیم و این حق از لحاظ عقلی، قانونی، شرعی و انسانی تضمین شده است.

«امام موسی صدر» متولد ۱۳۰۷ در قم، بنیانگذار جنبش امل و رهبر سابق مسلمانان شیعه لبنان شمرده می‌شود، ۴۳ سال از زمان ناپدید شدن او می‌گذرد و پرونده ناپدیدشدن امام موسی صدر به یکی از مسائل کلیدی در میان رویدادهای اصلی خاورمیانه مبدل شده است.

دولت‌های لبنان، ایران و اقشار مختلف مسلمانان شیعه کشورهای خاورمیانه موضوع ناپدیدشدن و کشف سرنوشت وی را پیگیری و دنبال می‌کنند.

انتهای پیام
captcha