تدوین شیوه یادگیری آسان قرآن در انجمن حفاظ کویت
کد خبر: 3998950
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

تدوین شیوه یادگیری آسان قرآن در انجمن حفاظ کویت

انجمن خیریه خدمت به قرآن و علوم قرآنی کویت(حُفاظ) شیوه آموزشی تخصصی آسان‌سازی آموزش حروف عربی و روخوانی قرآن را برای دانش‌آموزان تدوین و منتشر کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از sawahmedia.com، عادل الدریبان، از مسئولان انجمن خیریه حفاظ کویت در این باره گفت: این شیوه «قاعده آموزشی حفاظ» نام دارد و در مراکز قرآنی وابسته به انجمن به کار گرفته شده است.

وی افزود: این روش بر آموزش خواندن و نوشتن کلمات عربی به گروه سنی 4 تا 6 ساله که در مراحل اولیه آموزش هستند، اختصاص دارد و با راهکاری منطقی مهارت‌های قرائت و کتابت را تقویت و خط دانش‌آموزان را از همان کودکی زیبا می‌کند.

الدریبان تصریح کرد: قاعده آموزشی حفاظ، قرائت و کتابت قرآن را در کنار هم آموزش می‌دهد و دانش‌آموز از همان ابتدا با خواندن حروف و کلمات قرآن، آن را حفظ و به نگارش کلمات می‌پردازد و در پایان این توانمندی را خواهد یافت که با خواندن هر کلمه از قرآن، آن را به شکل صحیح و با خط نسخ کتابت کند.

وی همچنین گفت: هدف از قاعده آموزشی حفاظ، ارتباط دادن کودک با قرآن است و ما امیدواریم که این روش سودمند بوده و نسل‌هایی که به آموزش قرآن روی می‌آورند از آن به خوبی بهره‌مند شوند.

عادل الدریبان در پایان تأکید کرد انجمن حفاظ همچنان طرح‌های خیریه و قرآنی خود را دنبال می‌کند و از خیرین می‌خواهیم ما را در این مسیر یاری و برای اعطای کمک‌های خود به پایگاه اینترنتی انجمن به نشانی «hofath.org» مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha