برگزاری مراسم پیاده‌روی «جاماندگان اربعین» در اشتهارد
کد خبر: 4000386
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳

برگزاری مراسم پیاده‌روی «جاماندگان اربعین» در اشتهارد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اشتهارد از برگزاری مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین در این شهرستان خبر داد و گفت: این مراسم با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

برگزاری مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین در امامزاده‌های اشتهارد

طیب موسوی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اشتهارد در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: قیام امام حسین(ع) غلبه عقلانیت بر احساس بود و اگر فرهنگ عاشورا در تاریخ پابرجا مانده؛ به‌دلیل عقلانیت نهفته در این حماسه است.

وی با بیان اینکه اربعین نقطه اتصال نهضت امام حسین(ع) به پهنه عالم و مقطع گذر از محدودیت تاریخ و جغرافیاست، افزود: رمز جاودانه قیام امام حسین(ع) در اربعین نهفته است. اربعین واقعه‌ای فراتر از حضور و صرف زیارت شهداست؛ آن روز زینب کبری(س) و امام زین‌العابدین(ع) و باقیماندگان از قافله شهدای کربلا آمدند تا ماندگاری نهضت را به عالمیان اعلام کنند تا بالندگی و کمال این حرکت الهی را به ثبات برسانند.

موسوی در ادامه بر ضرورت بزرگداشت اربعین تأکید کرد و گفت: اوقاف اشتهارد برای تحقق این هدف برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کند که یکی از آنها برگزاری مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اشتهارد توضیح داد: مراسم اول با عنوان «پیاده‌روی از حرم تا حرم» روز اربعین از ساعت 7:30 از آستان مقدس امامزاده ام‌کبری ام‌صغری(ع) اشتهارد آغاز می‌شود و عاشقان حسین(ع) به سمت آستان مقدس امامزاده سلیمان(ع) حرکت می‌کنند و با تجمع در این امامزاده به عزاداری می‌پردازند.

وی تصریح کرد: این مراسم با سخنرانی، قرائت زیارت اربعین، مداحی و سینه‌زنی و اقامه نماز ظهر اربعین همراه است و در نهایت از حاضرین پذیرایی خواهد شد که البته برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بسته‌های پذیرایی به‌صورت بیرون‌بر به عزاداران ارائه می‌شود.

این مسئول بیان کرد: مراسم دوم هم صبح روز اربعین با حضور عزاداران حسینی از روستای جاروی این شهرستان آغاز می‌شود و عاشقان سالار شهیدان در نهایت با طی مسیر چهار کیلومتری در امامزاده زیدو رحمان منطقه رحمانیه پلنگ‌آباد گردهم می‌آیند و با خواندن زیارت اربعین، مداحی و سینه‌زنی عزاداری می‌کنند.

موسوی اظهار کرد: این مراسم با حضور امام‌جمعه شهرستان اشتهارد برگزار خواهد شد و در نهایت از عزاداران نیز پذیرایی می‌شود که هزینه تهیه این بسته‌های پذیرایی از محل نیات واقفان تأمین شده است.

انتهای پیام
captcha