کمک مؤمنانه جامعه قرآنی به مرحله ششم رسید
کد خبر: 4001628
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲
از سوی سازمان دارالقرآن اعلام شد؛

کمک مؤمنانه جامعه قرآنی به مرحله ششم رسید

دبیر طرح ملی کمک مؤمنانه و مواسات سازمان دارالقرآن الکریم گفت: ششمین مرحله رزمایش کمک مؤمنانه به مناسبت ایام اربعین و دهه آخر صفر انجام و با مشارکت خیرین قرآنی حدود ۵۰۰ بسته معیشتی به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیون تومان به مناطق محروم استان‌های تهران، زنجان و لرستان ارسال شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا شفیعی، دبیر طرح ملی کمک مومنانه و مواسات سازمان دارالقرآن الکریم، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا و تحت تأثیر قرار گرفتن وضعیت زندگی مردم، ششمین طرح ملی کمک مومنانه و مواسات نیز برگزار شد، افزود: در مرحله اول طرح رزمایش کمک مومنانه و مواسات که از ابتدای سال ۱۳۹۹ با مشارکت بنیاد علوی و همکاری ۱۲۰۰ مؤسسه قرآنی برگزار شد با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال توانستیم بسته‌های معیشتی را در سراسر کشور توزیع کنیم. مرحله دوم مجددا با مشارکت بنیاد علوی در ۳۱ استان و توزیع پنج هزار بسته جمعاً به مبلغ ۱۵ میلیارد ریال انجام شد.

وی افزود: مرحله سوم با مشارکت خیرین و تهیه ۴۵۰ بسته معیشتی جمعاً به مبلغ دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال و مرحله چهارم با توزیع هزار بسته معیشتی به ارزش بیش از هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در مناطق محروم استان‌های تهران، کرمان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان‌ غربی، خوزستان و مرکزی (خمین) اجرا شد.

دبیر طرح ملی کمک مومنانه و مواسات سازمان دارالقرآن ادامه داد: در مرحله پنجم نیز که همزمان با ماه مبارک رمضان بود، شاهد اجرای عملیات فصل بندگی با محوریت گفتمان امید و باور به توان مردم و نیز تشکیل زنجیره تواصی بالمرحمه، بودیم که به مناسبت فرا رسیدن سالروز میلاد با سعادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) از سوی خیرین و یاوران قرآنی بیش از دو هزار بسته معیشتی به ارزش بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال تهیه و با هدف حمایت از طبقات ضعیف و متوسط جامعه از لحاظ معیشتی، تعداد ۴۰۰ بسته خیرین به مناطق محروم استان‌های اردبیل، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد (سی‌سخت)، خراسان رضوی و هزار بسته یاوران قرآنی در تهران توزیع و مابقی بسته‌ها در سایر استان‌ها توزیع شد.

شفیعی تصریح کرد: ششمین مرحله رزمایش کمک مومنانه و مواسات به مناسبت ایام اربعین و دهه آخر صفر پیگیری شد که به لطف خداوند متعال، سازمان دارالقرآن با مشارکت خیرین قرآنی حدود ۵۰۰ بسته معیشتی به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیون تومان را جمع‌آوری و مقدمات آن مهیا شد که این بسته‌ها به مناطق محروم استان‌های تهران، زنجان و لرستان ارسال شود.

وی بیان کرد: پس از مرحله سوم، چهارم و پنجم حالا که در مرحله ششم هستیم در هر مرحله حدود پنج استان در برنامه ما قرار گرفت و این بسته‌های معیشتی ارسال شد و تا به امروز علاوه بر مرحله ۱ و ۲ که در کل کشور انجام شد به حدود بیست استان مجدداً بسته‌های معیشتی ارسال شد تا از طرف جامعه قرآنی به دست نیازمندان، فقرا و افراد ضعیف اهدا و تقدیم شود.

دبیر طرح مواسات سازمان دارالقرآن افزود: علاوه بر موارد فوق، با تلاش‌های خالصانه و خودجوش جامعه قرآنی به‌ویژه از سوی اساتید و فعالان قرآنی، گروه‌های جهادی قرآنی، مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی و اتحادیه‌های قرآنی استان‌ها، بسته‌های معیشتی دیگری نیز تهیه و خدمت‌رسانی به نیازمندان در این قالب صورت می‌گیرد.
 
شفیعی با اشاره به اینکه تا به امروز طرح مواسات و همدلی به مرحله ششم خود رسیده است و تلاش می‌کنیم این طرح را تا پایان سال ادامه دهیم گفت: امیدوارم این شرایط بهتر شود و با لطف و عنایت خدا و کمک‌های خیرین و جامعه قرآنی این فعالیت‌های ادامه‌دار باشد.
انتهای پیام
captcha