برگزاری دوره پیش‌نیاز تربیت معلم قرآن در گلستان + عکس
کد خبر: 4002288
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸

برگزاری دوره پیش‌نیاز تربیت معلم قرآن در گلستان + عکس

دوره پیش‌نیاز تربیت معلم قرآن کریم با حضور قریب به 40 نفر از علاقه‌مندان برگزار شد.

محترم قلی‌پور، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: دوره پیش‌نیاز تربیت معلم قرآن کریم طبق روال هر ساله، بین مؤسسات قرآنی و مربیان علاقه‌مند و با حضور قریب به 40 نفر از بانوان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه دوره‌های تربیت معلم در رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی، مفاهیم، تجوید و حفظ قرآن برگزار می‌شود، افزود: متقاضیان پس از گذراندن دوره پیش‌نیاز، در آزمون ورودی که در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، حضور پیدا کردند و در صورت قبولی به دوره اصلی راه پیدا می‌کنند.

قلی‌پور اضافه کرد: راهیافتگان به دوره اصلی، 14 واحد درسی را می‌گذرانند و سپس در آزمون اصلی شرکت و پس از کسب حد نصاب لازم، مدرک تربیت معلم قرآن را از سازمان دارالقرآن‌ الکریم کسب می‌کنند و می‌توانند در سطوح بالاتر این دوره‌ها شرکت کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا زمینه‌ای برای بهره‌مندی از این مربیان در نظر گرفته شده است، افزود: این معلمان می‌توانند در مؤسسات قرآنی و مدارس و مراکز خصوصی به تدریس قرآن بپردازند.

یادآوری می‌شود، مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی کوثر گرگان به مدیریت محترم قلی‌پور نیز مجری برگزاری دوره تربیت مربی حفظ و روخوانی و روان‌خوانی قرآن است.

انتهای پیام
captcha