جشنواره قرآنی «رحمة للعالمین» در هند برگزار می‌شود
کد خبر: 4002397
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱
به مناسبت هفته وحدت؛

جشنواره قرآنی «رحمة للعالمین» در هند برگزار می‌شود

جشنواره قرآنی «رحمةللعالمین» به مناسبت هفته وحدت از سوی رایزنی فرهنگی کشورمان در دهلی‌نو 29 مهرماه برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ این جشنواره روز پنجشنبه، 29 مهرماه همزمان با ایام هفته وحدت و میلاد با سعادت پیامبر(ص) در قالب مسابقات قرآن، نمایشگاه قرآنی، خوشنویسی قرآنی و تجلیل از فعالان قرآنی هند آغاز می‌شود و به مدت یک هفته دایر خواهد بود.

در قالب این جشنواره؛ بیست و دومین دور از مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور دو داور از ایران و شرکت بیش از 50 تن از قاریان و حافظان برجسته هندی برگزار می‌شود و نفرات اول در رشته حفظ و قرائت این رقابت به منظور شرکت در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به ایران اعزام خواهند شد.

بنا به اعلام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، برپایی نمایشگاه قرآنی شامل نسخ قرآنی و تازه‌های نشر در حوزه قرآنی از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در ایام هفته وحدت در هند است. این نمایشگاه با همکاری مشترک رایزنی فرهنگی کشورمان در دهلی‌نو و مجموعه‌ای از مراکز فرهنگی و انتشاراتی هند برپا می‌شود.

همچنین، نخستین دور از مراسم تجلیل از شخصیت‌ها و پژوهشگران برجسته قرآنی هند در دستور کار رایزنی فرهنگی کشورمان قرار گرفته است. در این برنامه از پنج تن از پژوهشگران، مفسران و بهترین پایان‌نامه‌ها و مقالات علمی ـ قرآنی تجلیل و جوایزی به رسم یادبود به آنان اهدا خواهد شد.

این برنامه با همکاری مشترک رایزنی فرهنگی کشورمان در دهلی‌نو، دفتر نمایندگی ولی فقیه در دهلی و مرکز اسلامی هند برگزار می‌شود.

همچنین جشنواره خوشنویسی با حضور خوشنویسان برجسته قرآنی هند با مشارکت رایزنی فرهنگی کشورمان در دهلی‌نو و برخی مراکز فرهنگی هنری هند در دهلی و شهر جیپور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha