درخواست رژیم صهیونیستی از امارات برای آموزش روحانیون موافق با سازش
کد خبر: 4002519
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸

درخواست رژیم صهیونیستی از امارات برای آموزش روحانیون موافق با سازش

وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی در سفر به امارات به بهانه گسترش اعتدال دینی و مبارزه با خشونت از ابوظبی خواسته است روحانیونی را برای مساجد مسلمانان ساکن سرزمین‌های اشغالی 48 آموزش دهد.

به گزارش ایکنا به نقل از عرب 48، آیلت شاکد، وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی تحت عناوین گسترش اعتدال دینی، تسامح و مبارزه با خشونت به همتای اماراتی خود پیشنهاد داده است روحانیون و ائمه جماعت فلسطینی را در امارات آموزش دهند.

شاکد روز دوشنبه در نخستین سفر رسمی خود به ابوظبی با سیف بن زاید آل نهیان، وزیر کشور امارات که معاون نخست وزیر این کشور نیز است، دیدار کرد.

به گزارش روزنامه عبری زبان هیوم، دو وزیر در این دیدار درباره توافق لغو روادیدهای ورود بین امارات و اسرائیل که در اکتبر 2020 امضا شد و قرار است هفته آینده اجرایی شود، بحث کردند.

به گفته همین منبع، آنها همچنین چندین طرح برای افزایش همکاری از جمله پروژه‌های بین ادیانی را مورد بحث قرار دادند.

این روزنامه افزود که شاکد به ابوظبی پیشنهاد داده است روحانیون و ائمه جماعتی را از میان فلسطینی‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی 48 در امارات در زمینه اعتدال دینی، تسامح و مبارزه با خشونت آموزش دهد؛ به خصوص که این وزارت امور داخلی اسرائیل است که ماموریت انتصاب ائمه جماعت مسلمانان در شهرها و روستاهای عربی واقع در سرزمین‌های اشغالی را برعهده دارد و تاکنون قریب به 300 امام و موذن را در 270 مسجد استخدام کرده است.

به گزارش اسرائیل هیوم، شاکد روابط ابوظبی-تل آویو را مهم و راهبردی توصیف کرد و ضمن تاکید بر ضرورت ادامه این روابط از همتای اماراتی خود برای سفر به سرزمین‌های اشغالی و حضور در آیینی موسوم به نماز مشترک بین ادیان که نوامبر آتی برگزار می‌شود، دعوت کرد.

آیلت شاکد نفر دوم حزب موسوم به «یامینا» به رهبری نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است و سفر او به امارات در ادامه دید و بازدیدهای دو طرف به دنبال توافق عادی‌سازی سال گذشته انجام شده که با انتقادهای گسترده‌ای همراه بوده است.

شاکد به مواضع افراطی خود در مخالفت با هر‌گونه توافق با فلسطینی‌ها و هر‌گونه مبادله اسرا با آنها مشهور است.

او در سال ۲۰۱۴ با بازنشر مطلبی در فیس بوک خود همه ملت فلسطین را دشمن اسرائیل خواند و خواهان نابودی شهرها و روستاهای آن با همه زیرساخت‌هایش شد.

شاکد بار دیگر هم در اظهاراتی علنی صهیونیست‌ها را به کشتار نیروهای مقاومت فلسطین و مادرانش تحریک کرد و ضمن تروریست خواندن آنها، خواهان نابودی خانه‌هایشان شد.

شاکد پس از این اظهارات خود با انتقادهای شدیدی حتی در داخل سرزمین‌های اشغالی مواجه شد تا جایی که وقتی که وزیر دادگستری کابینه سابق رژیم صهیونیستی شده بود، ناچار شد از مواضع قبلی خود عقب‌نشینی کند.

به دنبال توافق سال گذشته، عادی‌سازی روابط بین ابوظبی و تل‌آویو، دو طرف سفارت‌هایشان را دایر کردند و از آن زمان سفرهای مقام‌‌های اماراتی و صهیونیستی بیشتر و علنی شده است.

 

انتهای پیام
captcha