انتقاد حماس از مشارکت تشکیلات خودگردان در نمایشگاه دبی
کد خبر: 4002572
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۷

انتقاد حماس از مشارکت تشکیلات خودگردان در نمایشگاه دبی

مقاومت اسلامی فسطین (حماس)، مشارکت تشکیلات خودگردان فلسطین در نمایشگاه اکسپو 2020 دبی به رغم حضور رژیم صهیونیستی در این نمایشگاه را چتر حمایتی از اقدام کشورهایی دانست که به عادی سازی روابط با اشغالگران روی آورده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) اعلام کرد: مشارکت تشکیلات خودگردان فلسطین در نمایشگاه اکسپو 2020 دبی به رغم مشارکت هیئتی از رژیم اشغالگر در آن چتر حمایتی برای گام‌های سازشی است که برخی طرف‌ها در منطقه برداشته‌اند.

حازم قاسم گفت: مشارکت تشکیلات خودگردان در نمایشگاه دبی به معنای عقب‌نشینی آن از موضعی است که پیش‌تر اعلام کرده بود، زیرا رام الله تاکید کرده بود که به دلیل شرکت هیئتی از رژیم صهیونیستی در نمایشگاه اکسپو 2020 در آن حضور نخواهد یافت و حالا با اقدامی بر خلاف موضع خود طرف‌های سازش را به پیشبرد روند عادی سازی روابط با اشغالگران تشویق می‌کند.

سخنگوی حماس افزود: مشارکت تشکیلات خودگردان در نمایشگاه دبی که برای  تسلیحات رژیم صهیونیستی تبلیغ می‌کند یک جنایت ملی و اخلاقی است که تشکیلات خودگردان مرتکب شده، به خصوص که آزادگان جهان این  محصولات را تحریم می‌کنند.

قاسم تصریح کرد: متاسفیم که تشکیلات خودگردان در حالی در نمایشگاه دبی حضور یافته که پارلمان اروپا و خیلی از طرف ها آن را تحریم کرده‌اند.

نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ روز پنجشنبه ۸ مهر (۳۰ سپتامبر) از سوی حاکم دبی افتتاح شد. این نمایشگاه از اکتبر ۲۰۲۱ آغاز و میزبان ۱۹۲ کشور است.

پیش‌تر مقام‌های صهیونیستی از حضور این رژیم در نمایشگاه دبی تحت تدابیر شدید امنیتی خبر داده بودند.

وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی نیز روز دوشنبه از غرفه این رژیم در نمایشگاه دبی بازدید کرد.

انتهای پیام
captcha