مقاومت بهترین گزینه برای رویارویی با رژیم صهیونیستی است
کد خبر: 4002863
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲
در سالگرد تاسیس جنبش جهاد اسلامی تأکید شد:

مقاومت بهترین گزینه برای رویارویی با رژیم صهیونیستی است

سخنرانان در مراسم سی و چهارمین سالروز تأسیس جنبش جهاد اسلامی تأکید کردند مقاومت همچنان بهترین گزینه برای مقابله با رژیم صهیونیستی است و نبرد با دشمن تا زمان آزادی آخرین وجب از خاک فلسطین متوقف نخواهد شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از فلسطین الیوم، «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سی و چهارمین سالروز تأسیس این جنبش سخنرانی کرد. وی گفت: نبرد با دشمن صهیونیستی تا زمان آزادی آخرین وجب از خاک فلسطین متوقف نخواهد شد.
دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین ادامه داد: از دیدگاه ما گزینه «مقاومت» بهترین گزینه برای رویارویی با رژیم صهیونیستی است. ما گزینه‌ای جز نبرد و یا تسلیم در برابر صهیونیست‌ها نداریم. یا باید با آنها بجنگیم و زندگی کریمانه‌ای داشته باشیم و یا باید به ذلت دائمی تن دهیم.
وی در ادامه سخنان خود افزود: ما امسال شاهد آن بودیم که صهیونیست‌ها تمام تلاش خود را برای کوچ دادن اجباری فلسطینیان از منطقه شیخ جراح در قدس اشغالی به کار بستند. با این حال، تمامی فلسطینیان در سراسر اراضی اشغالی به مخالفت با این اقدام ظالمانه پرداختند.
النخاله تأکید کرد: ما امروز نسبت به پروژه صهیونیستی هوشیارتر شده‌ایم. بنابراین همه ما در جهان اسلام باید در یک صف واحد با این پروژه مقابله کنیم. پیروزی از آنِ ماست و دشمن صهیونیستی محکوم به شکست و خروج کامل از فلسطین است.
دبیرکل جنبش جهاد اسلامی یادآور شد: متأسفانه اخیراً شاهد آن بودیم که برخی کشورهای عربی راه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را در پیش گرفته‌اند. این در حالی است که نبرد ما با رژیم صهیونیستی مربوط به دیروز و امروز نیست و ریشه در تاریخ دارد.
وی افزود: اگر با اشغالگران مبارزه نکنیم آنها دامنه سیطره خود در منطقه را بسط خواهند داد. ما در مبارزه با رژیم صهیونیستی بر ملت و مقاومت خود تکیه می‌کنیم. گردهمایی‌های عادی‌سازی روابط، صلح دروغین با صهیونیست‌ها و افتتاح سفارت برای آنها در کشورهای عربی نمی‌تواند واقعیت را تغییر دهد.
النخاله اعلام کرد: نبرد شمشیر قدس ضربه سنگینی را به صهیونیست‌ها وارد کرد. آنها هنوز از شوک آن نبرد خارج نشده بودند که عملیات تونل آزادی ثابت کرد که فلسطینیان دست از مبارزه نخواهند کشید.

همچنین محمود الزهار، از رهبران جنبش مقاومت فلسطین «حماس» در این مراسم گفت: هدف گروه‌های قهرمان فلسطینی همچنان آزادسازی سراسر سرزمین، حفاظت از ناموس، احترام به مقدسات و حفظ کرامت ملت فلسطین، پس از آن است که اشغالگران انگلیسی با اشغال سرزمین ملت فلسطین، به آن اهانت و سپس زمینه آن را فراهم کردند که زیر پای اشغالگران صهیونیست قرار بگیرد.

الزهار افزود: هدف جهاد اسلامی مانند هدف دیگر گروه‌ها و جنبش‌های مجاهد و مقاومت ملی قهرمان، آن است که فلسطینی‌ها با حفظ کرامت در وطن خودشان زندگی کنند، همانطور که خداوند خواسته است. انگلیس پس از جنایت اشغال این سرزمین، زمینه آن را فراهم کرد که جای پایی برای اشغالگری صهیونیست‌ها باشد. ملت فلسطین از بازو‌های مقاومت با همه ابزارها، خط مشی و وسایل آن حمایت می‌کند. جهاد اسلامی، جنبشی در مسیر الهی و در مسیر آزاد کردن سرزمین مبارک است که خداوند به ما دستور داده است یهودیان را از آن بیرون کنیم، همانطور که در آیه ”وَ أَخْرِجُوهُمْ مِنْ حَیْثُ أَخْرَجُوکُمْ“ (و از آن جا که شما را بیرون کردند، آن‌ها را بیرون کنید) می‌فرماید. عظمت مقاومت آن است که بین هیچ جایی از سرزمین اشغالی فلسطین تفاوت قائل نمی‌شود. ما مرز‌های سال ۱۹۶۷ و ۱۹۴۸ و هیچ مرز دیگری را به رسمیت نمی‌شناسیم. ما فلسطین را همان سرزمینی می‌دانیم که اجداد ما به آن فلسطین می‌گفتند. تاوان مقاومت زیاد است، همانطور که ثواب آن هم عظیم است. عظمت مقاومت آن بود که فلسطینی‌ها را در داخل فلسطین و در خارج آن از بردگی اشغالگران آزاد کرد. مقاومت بود که اشغالگران را شکست داد و آن را از نوار غزه بیرون کرد که نشانه آشکاری از امکان بیرون کردن اشغالگران از فلسطین در نبرد وعده آخر است و شمشیر قدس فقط نمونه‌ای درباره آن بود.

انتهای پیام
captcha