نگاهی بر ویژه‌برنامه‌های جهاددانشگاهی البرز در هفته ملی کودک
کد خبر: 4003678
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳

نگاهی بر ویژه‌برنامه‌های جهاددانشگاهی البرز در هفته ملی کودک

جهاددانشگاهی استان البرز در راستای تحقق اهداف شعار روز جهانی و هفته ملی کودک با عنوان «حال خوش کودکی رنگ خوش زندگی» طی روزهای ۱۶ تا ۲۲ مهرماه، برنامه‌های گسترده، جذاب و متنوعی تدارک دیده است که با همکاری برخی نهادها و دستگاه‌های عضو ستاد هفته ملی کودک برگزار خواهد شد.

ویژه برنامه‌های جهاددانشگاهی البرز به مناسبت هفته ملی کودک

به گزارش ایکنا از البرز به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان البرز، ندا رحیم‌پور، معاون پژوهشی جهاددانشگاهی استان البرز با اشاره به روزشمار هفته ملی کودک، اظهار کرد: بر اساس هفته ملی کودک، ۱۶ مهر روز «کودک، صلح، بازی و نشاط» نام‌گذاری شده است. ۱۷ مهر روز «کودک، باورهای دینی و معنویت» و ۱۸ مهر روز «کودک، خانواده، آموزش و مهارت‌های زندگی» نام گرفته است. «کودک، امنیت، بهداشت و سلامت جامعه»، «کودک، کتاب، هنر و ادبیات» و «کودک، هویت، میراث‌ طبیعی و فرهنگی» به ترتیب عناوین روزهای ۱۹، ۲۰ و ۲۱ مهر است. آخرین روز هفته ملی کودک سال ۱۴۰۰ به موضوع «کودک، رسانه و فناوری‌های نوین» اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه کودکان ارزشمندترین و مهم‌ترین سرمایه‌های جامعه هستند، گفت: معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی استان البرز به‌صورت تخصصی درخصوص مباحث مربوط به کودکان، خصوصا کودکان آسیب‌دیده برنامه‌های مختلفی در دست اجرا دارد در این راستا هفته کودک بهترین فرصت برای تحقق این برنامه‌هاست.

رحیم‌پور بازدید از مراکز نگهداری کودکان آسیب‌دیده و اجرای برنامه‌های متنوع و شاد در روز ۱۸ مهر را از جمله برنامه‌های این نهاد به‌مناسبت هفته ملی کودک عنوان کرد.

این مسئول با بیان اینکه شعار امسال هفته ملی کودک «حال خوش کودکی رنگ خوش زندگی» است، افزود: گروه پژوهشی آسیب‌شناسی اجتماعی جهاددانشگاهی استان البرز با کمک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز اقدام به برگزاری مسابقه‌های شاد، قصه‌گویی، استفاده از کتابخانه سیار، انجام تست شنوایی‌سنجی، بینایی‌سنجی، مشاوره کودک در روزهای ۱۷ و ۱۸ مهرماه در محله کلاک و خلج‌آباد شهر کرج می‌کند.

معاون پژوهشی جهاددانشگاهی واحد استان البرز ادامه داد: در بخش فعالیت رسانه‌ای و مجازی برگزاری «هفته ملی کودک» دو وبینار تخصصی با موضوعات «سینمای کودک» و «کرونا و کودکان» از دیگر برنامه‌های این مناسبت است که در روز ۱۹ مهرماه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد با اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده بخش مهمی از اهداف مورد نظر هفته ملی کودک به‌ویژه در زمینه آسیب‌شناسی کودکان، توجه به حقوق شهروندی کودکان و زمینه‌سازی مناسب برای انجام کارهای پژوهشی در این زمینه که از اهداف اصلی گروه پژوهشی آسیب‌شناسی اجتماعی جهاددانشگاهی استان البرز است، محقق شود.

انتهای پیام
captcha