نشریه «ارمغان ذکر» منتشر شد + دانلود
کد خبر: 4003722
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳

نشریه «ارمغان ذکر» منتشر شد + دانلود

نشریه ارمغان ذکر از سوی مدرسه دانشجویی حمد مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت همزمان با آغاز ماه ربیع‌الاول منتشر شد.

به گزارش ایکنا، نشریه ارمغان ذکر از سوی کارگروه یادداشت‌های ادبی مدرسه دانشجویی حمد (هنر و ادبیات) مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت همزمان با آغاز ماه ربیع‌الاول منتشر شد.

در اولین شماره این نشریه مطالبی با محوریت سوره مبارکه نازعات در سرفصل‌های نگاه به نظام ملائکه و رخدادهای مربوط به برپایی قیامت، ماجرای حضرت موسی(ع)، آیات آفرینش و امکانات زندگی انسان، برپایی قیامت و دسته‌بندی انسان‌ها و توجه به جایگاه رسول‌الله(ص) در انذار نسبت به قیامت و سیر موضوعات و نزدیک شدن به غرض سوره آمده است.

در مقدمه نشریه ارمغان ذکر می‌خوانیم: سوره‌های قرآن هر کدام راه نجاتی برای انسانند؛ انسانی که هر روز با مسئله، مشکل و حادثه‌ای روبه‌رو می‌شود و ناچار است برای آن راه حلی جستجو کند. این مجموعه بهانه‌ای برای آشنایی با سوره‌ای از سوره‌های قرآن کریم و تلاشی برای وارد شدن به مضامین آن در زندگی است. پس سعی شده است ایده نوشتن متن‌های ادبی برپایه معنای سوره‌ای از سوره‌های قرآن، در این مجموعه انعکاس یابد تا هرکس بتواند از منظر این نوشته‌ها دریچه‌ای به مضامین بلند سوره گشوده و جریان زندگی و اساس حوادث آن را از این منظر نیز ببیند و بیابد.

در سیر محتوایی، برداشت‌هایی از مفاهیم سوره‌ها با تکیه بر انواع روش‌های تدبر در قرآن کریم صورت گرفته و سپس در قالب تمثیل ریخته شده تا برای خواننده قابل تصور و ملموس گردد. متن‌هایی که در این مجموعه خواهیم خواند، از تفاوت و تنوعی در به‌کارگیری قلم و سطوح متعددی در بهره از تدبر داراست. این تفاوت و ناهمگونی از چشم تدوین‌کنندگان پنهان نبوده و تلاش شده این مسئله با یکسان‌سازی زبانِ متون تا حدی برطرف شود.

امید است همین تفاوت‌ها، فرصتی باشد تا تمام سلیقه‌ها از محتوای این مقاله استفاده کنند. علاوه بر این هر یک از متون با ضعف و قوت‌ها، ارائه‌دهنده وجهی از محتوا هستند و زاویه دید متفاوت و خاص در آن‌ها می‌تواند پرورش‌یافته، الهام‌بخش و مبنای تولید آثاری دیگر باشد.

دانلود فایل پی دی اف نشریه ارمغان ذکر

انتهای پیام
captcha