رویکرد رادیو وحدت تبیینی است نه مناسبتی
کد خبر: 4003780
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۲
مدیر رادیو معارف و وحدت:

رویکرد رادیو وحدت تبیینی است نه مناسبتی

مدیر رادیو معارف و وحدت گفت: در رادیو وحدت تلاش داریم تا موضوعات مد نظرمان را به صورت تبیینی به مخاطب منتقل کنیم نه مناسبتی صرف.

رویکرد رادیو وحدت تبیینی است نه مناسبتیبه گزارش ایکنا؛ نشست خبری رادیو وحدت با حضور مسعود کاویانی، مدیر رادیو معارف و وحدت و محسن حبیبی، دبیر شورای معارف صدای رسانه ملی، امروز 18 مهرماه، در تالار ایوان شمس برگزار شد.

در ابتدای جلسه پس از تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید، کاویانی در سخنانی اظهار کرد: موضوع وحدت مفهومی کلان در جهان اسلام است. وحدت یک تاکتیک و راهبرد زمان‌بر نیست، بلکه از ابتدای اسلام تا امروز این موضوع تحقق دارد.

وی افزود: در زمان حال که دشمنان اسلام در پی تفرقه‌اندازی بین مسلمانان هستند، وحدت نمود پررنگتری پیدا می‌کند. برای همین هم بزرگانی نظیر آیت‌الله بروجردی، حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری بارها روی مسئله وحدت تأکید ویژه داشته‌اند.

مدیر رادیو معارف با بیان اینکه رسانه ابزاری مهم برای رسیدن به وحدت است، گفت: نقش رسانه در ترویج فرهنگ وحدت بسیار حائز اهمیت است. البته منظور از وحدت تنها به ایران خلاصه نمی‌شود، بلکه کل جهان اسلام را مدنظر دارد. برنامه‌های رادیو وحدت به صورت تبیینی کار می‌کنند، نه مناسبتی صرف.

رویکرد رادیو وحدت تبیینی است نه مناسبتی

کاویانی تأکید کرد: مهمترین نکته در بحث وحدت فرهنگ‌سازی است. به همین جهت، رادیو با برنامه‌های تولیدی خود سعی می‌کند به این خواسته نزدیک شود. وحدت به معنای ذوب شدن یک مذهب در مذهبی دیگر نیست، بلکه توجه روی اشتراکات معنای وحدت را شکل می‌دهد. رادیو وحدت برای برنامه‌های خود قالب‌های مختلفی چون مستند، نمایش، جُنگ و ... را مد نظر دارد. همچنین برنامه‌های این شبکه تمام سنین را در بر می‌گیرد.

وی تأکید کرد: یکی از برنامه‌های این شبکه «امت واحده» است که با همکاری مراکز استان‌هایی چون سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و کردستان تولید می‌شود. در این برنامه از نظرات اهل سنت هم سود برده می‌شود. رادیو وحدت روی موج اف. ام ردیف 5.5 مگا هرتز قابل دریافت است.

رویکرد رادیو وحدت تبیینی است نه مناسبتی

در ادامه برنامه، حبیبی در سخنانی تصریح کرد: وحدت مد نظر جمهوری اسلامی فراتر از مرزها است، چرا که امت اسلامی را مدنظر دارد. این ویژگی را در آموزه‌های انقلاب اسلامی به خوبی مشاهده می‌کنیم که روی مشترکات جهان اسلام تأکید داشته و دارد. به ویژه رهبر معظم انقلاب بارها به روی این مسئله تأکید داشته‌اند.

وی ادامه داد: امسال دومین سالی است که رادیو وحدت در آغاز ماه ربیع روی آنتن می‌رود. پارسال استقبال از این رادیو بسیار خوب بود و امیدواریم امسال بر میزان مخاطبان آن افزوده شود. در ضمن با مذاکراتی که با مراکز مختلف انجام داده‌ایم، رادیو وحدت از یک پشتوانه‌ای فکری بسیار غنی نیز بهره برده است.

رویکرد رادیو وحدت تبیینی است نه مناسبتی

وی در انتها با تشکر از معاونت استان‌های صدا و سیما تأکید کرد: رویکرد رادیو وحدت تبیینی است، نه تهییجی، هر چند هر اندازه به ولادت حضرت رسول نزدیک می‌شویم، برنامه‌ها شکلی شاد به خود می‌گیرد.

همچنین، در انتهای این برنامه، بیانیه‌ آیت‌الله تسخیری خطاب به این شبکه رادیویی قرائت شد.

انتهای پیام
captcha