تجلیل از برگزیدگان بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن نهاجا
کد خبر: 4004361
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶

تجلیل از برگزیدگان بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن نهاجا

طی مراسمی، صبح امروز، 20 مهرماه از برگزیدگان بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تجلیل شد.

به گزارش ایکنا، مراسم تجلیل از برگزیدگان بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن نهاجا، صبح امروز، 20 مهرماه، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد قاضی، رئیس عقیدتی ـ سیاسی نهاجا، امیر سرتیپ دوم طالب‌زاده، معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش و جمعی از فرماندهان و کارکنان نهاجا در ستاد نهاجا برگزار شد.

حجت‌الاسلام قاضی در این مراسم با اشاره به آیه اول سوره حجرات «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تُقَدِّمُوا بَيْنَ يَدَيِ اللَّهِ وَرَسُولِهِ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ سَمِيعٌ عَلِيمٌ؛ در هیچ کار بر خدا و رسول خدا(ص) تقدم مجویید و از خدا پروا کنید که خدا شنوا و داناست»، اظهار کرد: منظور از این آیه این است که هیچ حکمی را بر حکم خدا و پیغمبرش مقدم نپندارید و پیش از فهم و دریافت سخن و دستور خداوند و رسولش درباره چیزی سخنی نگویید و پیش‌داوری نکنید، پیش از اخذ فرمان از خداوند و پیغمبرش کار و عملی را انجام ندهید و در جایی که خدا و پیامبر حکمی دارند، شما حکم نکنید.

وی ادامه داد: زیرا فردی که در کارهایش از خدا و پیامبر پیشی و سبقت می‌گیرد، در مدیریت نظام اسلامی خلل وارد کرده و جامعه را به هرج و مرج می‌کشاند و نظام قانون‌گذاری را بازیچه تمایلات خود قرار می‌دهد.

ارسالی//تجلیل از برگزیدگان بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن نهاجا
قاضی با تأکید بر اهمیت به موضوعات قرآنی تصریح کرد: وظیفه همه ما به عنوان یک مسلمان و شیعه این است که هر چه بیشتر درباره ترویج و تبلیغ کتاب آسمانی‌مان که تمامی حقایق هستی را به انسان نشان می‌دهد، بکوشیم، چراکه سعادت و خوشبختی جهانیان در گرو عمل به فرامین خداوند است که این فرامین به صورت کامل در قرآن جمع آوری شده و به راحتی در اختیار ما قرار داده شده است.

وی بیان کرد: برگزاری مسابقات و برنامه‌های قرآنی یک گام بزرگ در مسیر سعادت است و خدا را شاکریم که توانسته‌ایم در نیروی هوایی ارتش گامی هر چند کوچک در راه ارتقای سطح علمی قرآنی برداریم.

در این مراسم با حضور رئیس عقیدتی ـ سیاسی نهاجا، معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش و جمعی از فرماندهان و کارکنان نهاجا از برگزیدگان بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم نهاجا با اهدای هدایا و لوح تقدیر تجلیل شد.

مراسم تجلیل به دلیل شرایط کرونایی کشور به صورت وبیناری برگزار شد و به صورت نمادین در سالن مراسم از حدود 15 نفر از برگزیدگان تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha