مجلس اعلای شیعیان لبنان: عوامل تیر‌اندازی‌ در بیروت شناسایی و مجازات شوند
کد خبر: 4004956
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳

مجلس اعلای شیعیان لبنان: عوامل تیر‌اندازی‌ در بیروت شناسایی و مجازات شوند

مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، حادثه خونین حمله افراد ناشناس به جمعیت معترض به سیاسی‌کاری بازپرس پرونده انفجار بندر بیروت را به موازات تحریم‌های آمریکا علیه این کشور و به منظور ایجاد فتنه و هرج و مرج توصیف کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از المنار، مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، در بیانیه‌ای حمله امروز به تظاهرات‌ مسالمت‌آمیز در مرکز بیروت را جنایتی تمام‌عیار و تجاوزی وحشیانه توصیف و اعلام کرد که ارتش و نیروهای امنیتی برای شناسایی مجرمان و تحریک‌کنندگان آنان مسئولند.

حمله تک تیراندازان به تجمع اعتراضی شهروندان لبنانی در مرکز بیروت که اکثر آنها از طرفداران حزب‌الله و جنبش امل بودند تاکنون با کشته شدن دستکم ۶ نفر و زخمی شدن 60 تن دیگر همراه شده است.

مجلس اعلای اسلامی شیعیان تاکید کرد: هر گونه تعلل در شناسایی و مجازات جنایتکاران این حادثه منجر به فاجعه‌ای یا پیامدهای شوم می‌شود.

در این بیانیه آمده است: این جنایت تلاش برای ایجاد فتنه‌ای است که لبنان را غرق در هرج و مرج و ناآرامی می‌کند که باید با برخورد عاقلانه و خویشتنداری پایان یابد نه اینکه به سمت مقاصد مشکوکی کشیده شویم که صلح مدنی را تهدید می‌کند و مشابه محاصره آمریکا و سیاست آن در گرسنه نگاه داشتن لبنانی‌هاست.

مجلس اعلای اسلامی شیعیان ضمن تاکید بر موضع ثابت خود در قبال پرونده بندر بیروت از دولت لبنان و طرف‌های ویژه قضایی خواست به مسئولیت ملی، انسانی و اخلاقی خود در مقابله با فتنه‌ای عمل کنند که سیاسی کاری‌های بازپرس قضایی پرونده انفجار بندر بیروت باعث و بانی آن است؛ زیرا او به دنبال نابود کردن حقیقت و منحرف کردن عدالت از مسیر درست آن است.

در پایان این بیانیه، مجلس اعلای اسلامی شیعیان برای خانواده‌های شهدای امروز حادثه الطیونه صبر و برای مجروحان شفای عاجل از درگاه خداوند مسئلت کرد و گفت: از پروردگار می‌خواهیم لبنان و ملت آن را از مکر توطئه‌گران و شر دشمنانی که در داخل و خارج این کشور در کمین هستند، مصون بدارد.

انتهای پیام
captcha