اعلام عزای عمومی از سوی نخست‌وزیر لبنان در پی حوادث الطیونه
کد خبر: 4005066
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲

اعلام عزای عمومی از سوی نخست‌وزیر لبنان در پی حوادث الطیونه

نجیب میقاتی نخست‌وزیر لبنان امروز جمعه را به مناسبت شهادت جمعی از شهروندان این کشور در حوادث روز گذشته در منطقه الطیونه بیروت عزای عمومی اعلام کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از المیادین، نجیب میقاتی نخست‌ وزیر لبنان، امروز جمعه (۲۳ مهر) را در این کشور عزای عمومی اعلام کرد.

در بیانیه رسمی دفتر نخست‌وزیر لبنان آمده است که روز جمعه در عزای جان باختن شهروندان لبنانی در حوادث روز پنجشنبه، همه ادارات و نهاد‌های دولتی و شهرداری و مدارس تعطیل خواهند بود.

صلیب سرخ لبنان امروز اعلام کرد که شمار جان‌باختگان درگیری‌های مسلحانه روز گذشته در بیروت به ۷ نفر افزایش پیدا کرده است.

به دنبال حوادث الطیونه در لبنان که باعث کشته و زخمی شدن بیش از ۳۰ تن در این کشور شد، میشل عون، رئیس جمهور لبنان نیز گفت: بازگشت سلاح به زیان ارتباط بین طرف‌های لبنانی و غیرقابل قبول است و هیچکس مجاز نخواهد بود این کشور را به خاطر منافع خود گروگان بگیرد. مقامات لبنانی از دستگیری ۹ تن از مظنونان تیراندازی به سوی مردم بیروت از جمله یک سوریه‌ای خبر دادند.

روز گذشته تعدادی از مردم لبنان _ عمدتا از حامیان جنبش امل و حزب‌الله _ که به عملکرد «طارق بیطار» بازپرس پرونده انفجار بندر بیروت اعتراض داشتند، در اطراف مقر دادگستری و به ویژه منطقه الطیونه تجمع کردند، به دنبال آن ارتش لبنان وارد عمل شده و مردم معترض هدف تیراندازی قرار گرفتند.

قرار است امروز مراسم تشییع جنازه شهدای این حادثه در بیروت برگزار شوند.

انتهای پیام
captcha