اجتهاد شیخ مرتضی حائری عمیق‌تر و دقیق‌تر از اجتهادهای موجود بود
کد خبر: 4005510
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱
آیت‌الله اعرافی:

اجتهاد شیخ مرتضی حائری عمیق‌تر و دقیق‌تر از اجتهادهای موجود بود

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: اجتهاد شیخ مرتضی عمیق‌تر و دقیق‌تر از اجتهادهای موجود بود و ایشان از قلم بسیار زیبایی برخوردار بود.

ارسال// اجتهاد شیخ مرتضی حائری عمیق‌تر و دقیق‌تر از اجتهادهای موجود بودبه گزارش ایکنا، آیت‌الله علیرضا اعرافی، در دیدار اعضای ستاد یکصدمین سال احیای حوزه قم گفت: بنده در جلسات درس شیخ مرتضی حائری شرکت داشتم و خاطرات نابی از آن دوران برایم مانده است. اجتهاد شیخ مرتضی عمیق‌تر و دقیق‌تر از اجتهادهای موجود بود و از قلم بسیار زیبایی برخوردار بود.

وی افزود: شیخ مرتضی حائری یزدی اندیشه تفسیری داشت و تعلیقه‌ای بر المیزان از ایشان موجود است. در شب‌هایی که در ایام فاطمیه در پشت بام منزل شیخ مرتضی منبر برپا می‌شد، بنده شرکت داشتم و در همان بحث‌ها، محور بحث ایشان هم تفسیر بود.

اعرافی تصریح کرد: مشرب فقاهتی و اجتهادی آیت‌الله خویی را با دقت بالاتر در شیخ مرتضی می‌توانیم ببینیم و از مراجع مهم تفسیر به حساب می‌آید.

وی افزود: شیخ مرتضی حائری یزدی، متکلم زبردستی بوده و بُعد کلامی ایشان شایسته بازخوانی است. حتی در مباحث فقهی و اصولی هم گریزهایی به مباحث کلامی می‌زند.

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: شیخ مرتضی حائری یزدی رویکردهای اخلاقی خاصی داشت و تأکید می‌کرد به جای اخلاق باید توحید گفته شود، اخلاق متعاقب آن می‌آید.

وی افزود: لازم است آثار بزرگان قم به صورت منظم جمع‌آوری و سازماندهی شود تا در اختیار طلاب قرار گیرد. ما باید به چند منظومه درباره آثار مربوط به حوزه قم برسیم و طبیعتا آثار یکصد سال اخیر دارای گنجینه پرباری بوده است.

انتهای پیام
captcha