وحدت ملی و اسلامی ضامن بقای لبنان است
کد خبر: 4005788
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
شیخ احمد القطان:

وحدت ملی و اسلامی ضامن بقای لبنان است

رئیس جمعیت «قولنا و العمل» لبنان تأکید کرد: وحدت ملی و اسلامی ضامن بقا و استقرار لبنان است و همه مردم لبنان محکوم به حفظ وحدت هستند.  

به گزارش ایکنا به نقل از المنار، شیخ احمد القطان، رئیس جمعیت «قولنا و العمل» لبنان، در مراسمی که از سوی این جمعیت به مناسبت هفته وحدت و بزرگداشت سالروز میلاد با سعادت پیامبر اسلام(ص) برگزار شده بود اظهار کرد: ما نمی‌توانیم در لبنان بدون حضور مسلمانان و مسیحیان زندگی کنیم. ما در لبنان محکوم به حفظ وحدت ملی و اسلامی هستیم چرا که ضامن بقا و استقرار این کشور و موجب مقابله با تمام خطرهای تهدید کننده است.
 
القطان نسبت به بازی‌هایی که بر اساس تنش مذهبی ایجاد می‌شود هشدار داد و از همه نیروهای نظامی و امنیتی این کشور خواست تا جلوی این تنش‌ها را بگیرند چرا که اگر این تنش‌ها تکرار شود، ممکن است حوادثی شدیدتر از حادثه دو روز قبل بیروت ایجاد شود.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود از دولت لبنان خواست تا راهکاری سریع و عملی در خصوص تأمین سوخت و گازوئیل برای استفاده مردم مناطق سردسیر کشور در فصل زمستان به کار بندند چرا که این کار وظیفه دوست و همه سیاستمداران مسئول کشور است.
 
القطان در ادامه تأکید کرد: سیاست‌های آمریکا در محاصره لبنان و گرسنه نگه داشتن مردم این کشور، موجب سقوط حزب‌الله نخواهد شد، پس باید راه دیگری بیندیشند. این حزب که در برابر تمام ظلم و ستم‌ها ایستاده و نه تکفیری‌ها و نه صهیونیست‌ها نتوانسته‌اند آن را شکست دهند، آیا یک فرد که ادعای لبنانی بودن دارد اما برای سفارت آمریکا یا رژیم صهیونیستی یا دیگر دشمنان کار می‌کند، می‌تواند آن را شکست دهد؟
 
وی در پایان تأکید کرد: من به شما می‌گویم: اطمینان داشته باشید که این کشور جز به وسیله مردم آن حمایت نمی‌شود و تنها ملت، ارتش و مقاومت حامی این کشور خواهند بود.
انتهای پیام
captcha