وحدت اسلامی را برای مقابله با توطئه‌های همیشگی دشمن حفظ کنیم
کد خبر: 4006482
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱
سیدحسن نصرالله:

وحدت اسلامی را برای مقابله با توطئه‌های همیشگی دشمن حفظ کنیم

دبیرکل حزب‌الله لبنان طی سخنانی در سی‌وپنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با تبریک ولادت پیامبر اکرم‌(ص)، ضمن ارزشمند شمردن دستاورد‌های حاصل از تلاش‌های پیشین در زمینه وحدت اسلامی، بر لزوم رفع نقاط ضعف و برنامه‌ریزی برای مقابله با دشمن تأکید کرد.

به گزارش ایکنا؛ سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان عصر امروز، 27 مهرماه طی سخنانی در نخستین روز سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در تهران با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته همایش‌های بسیاری درباره وحدت اسلامی بخصوص پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران برگزار شده است، تصریح کرد که در این همایش به موضوع اصلی لزوم وحدت برای مقابله با توطئه دشمنان می‌پردازد.

وی سپس افزود ما در ۱۰ سال گذشته از ۲۰۱۱ تاکنون با توطئه‌ها و فتنه‌های بسیاری در جهان اسلامی و عربی مواجه بودیم؛ فتنه‌ها و سختی‌هایی که کودک را پیر می‌کند.

سیدحسن نصرالله در ادامه با اشاره به اینکه ایالات‌متحده آمریکا و هم‌پیمانانش همیشه به دنبال ایجاد تفرقه بین مسلمانان بودند، این تفرقه را به نفع اسرائیل دانست و تصریح کرد تلاش‌هایی که برای تقریب و هماهنگی و همگرایی بین پیروان مذاهب اسلامی از ۱۹۷۹ تاکنون انجام شد و طرح افکار و برگزاری همایش‌ها در ایران و سایر کشورها و همه این تلاش‌ها کمک کرد تا امکان گذر از این مرحله و این شرایط فراهم شود.

وی افزود آنچه در این همایش‌ها و نشست‌ها و تلاش‌ها پایه‌گذاری شد، توانست یک‌پایه اساسی برای ایجاد توازن و توان مقابله با طوفان‌ها و زلزله‌های هولناک سال‌های گذشته را ایجاد کند.

دبیر کل حزب‌الله لبنان تأکید کرد هر‌کس مدعی شود که فعالیت‌های سال‌های گذشته بی‌فایده بود، سخنی نادرست می‌گوید، چرا که من با توجه به تجربه میدانی خود می‌گویم که این فعالیت‌ها به گذر از شرایط سخت سال‌های گذشته کمک کرد، حضور علما و رهبران و خون شهدا همه کمک کرد تا از این شرایط سخت گذر کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد هرچند توطئه‌ها همچنان وجود دارد، اما ما باید همچنان برنامه‌ریزی کنیم و به فعالیت‌های خود ادامه دهیم. نخست باید امید خود را حفظ کنیم و تا رسیدن به هدف اصلی امیدوار باشیم. ثانیاً باید از تجربه گذشته استفاده کنیم و بر اساس آن قدم برداریم و نقاط قوت و ضعف خود را بدانیم و نقاط قوت خود را ادامه و نقاط ضعف را کنار بگذاریم.

سیدحسن نصرالله در ادامه پیشنهاد کرد با توجه به کمبود وقت کنفرانس، کمیته‌ای از میان اعضا شکل بگیرد و در آن درباره وحدت بحث شود، اعضای آن مرتب با همدیگر ملاقات کنند و افکار و پیشنهاد‌های خود را به بحث بگذارند.

وی در پایان تأکید کرد که ما همیشه هدف دشمن هستیم و تجربه نشان داده که هرگاه وحدت خود را حفظ کرده‌ایم، خداوند ما را پیروز گردانیده است و تصریح کرد که در این راه باید ۳ نکته را در نظر داشته باشیم؛ نخست اینکه دستاوردهای یک دهه گذشته را در نظر بگیریم، دوم اینکه باید بر اساس دستاوردهای گذشته برنامه‌ریزی کرده و پیش برویم و سوم اینکه این‌گونه فعالیت‌ها را در اولویت قرار دهیم و برای این هدف مبارک تلاش کنیم.

انتهای پیام
captcha