همایش بین‌المللی منهاج القرآن پاکستان به مناسبت میلاد پیامبر(ص)
کد خبر: 4006803
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۹
با حضور ایران برگزار شد؛

همایش بین‌المللی منهاج القرآن پاکستان به مناسبت میلاد پیامبر(ص)

سی و هشتمین همایش بین‌المللی میلاد رسول اکرم(ص) به همت مؤسسه منهاج القرآن لاهور برگزار شد و علمای مذاهب مختلف اسلامی با شرکت در آن بر اهمیّت اتحاد و همبستگی امت اسلامی تأکید کردند.

به گزارش ایکنا از لاهور، سی و هشتمین همایش بین المللی میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) در برج منار شهر لاهور پاکستان با شرکت علمای مذاهب مختلف اسلامی و اندیشمندان و متفکران و هزاران نفر به میزبانی سازمان مردم نهاد منهاج القرآن برگزار شد.

بنا به دعوت سازمان بین‌المللی منهاج القرآن، جعفر روناس؛ وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در لاهور نیز به نمایندگی از کشورمان در این همایش شرکت کرد.

علمای مذاهب مختلف اسلامی با شرکت در این کنفرانس وحدت آفرین به مناسبت گرامیداشت عید بزرگ میلاد پیامبر اکرم(ص) بر اهمیّت اتحاد و همبستگی امت اسلامی تأکید کردند.

در این گردهمایی بزرگ، علامه طاهر القادری؛ رئیس سازمان بین‌المللی منهاج القرآن از کانادا به صورت مجازی شرکت و سخنرانی کرد.

سید جواد نقوی؛ رئیس جامعه عروة الوثقی در لاهور نیز در سخنانی با اشاره به سه دعای مهم پیامبر گرامی اسلام برای تقویت اسلام گفت: پیامبر رحمت (ص) سه دعا کردند که سه دعای ایشان در درگاه خداوند مورد اجابت قرار گرفت و اول عدم ابتلای امت اسلامی به قحطی و گرسنگی و دوم عدم شکست، تحقیر و نابودی در برابر دشمن همانند امت‌های پیشین بود.

وی با بیان دعای سوم پیامبر گرامی اسلام مبنی بر اتحاد و وحدت بین امت اسلامی گفت: باید با رفتار و کردارمان و دوری از اختلاف سلیقه‌ای، پیامبر رحمت و برکت را در این ایام پربرکت از خود خشنود سازیم.

در ادامه علامه عبدالخبیر آزاد؛ خطیب مسجد پادشاهی لاهور با قرائت اشعاری به زبان فارسی درباره میلاد محمد مصطفی(ص) گفت: با پیروی از سنت پیامبر گرامی اسلام امت اسلامی می‌تواند به خوبی با چالش‌هایی که جهان اسلام را تهدید می‌کند، مقابله کند.

حسن محی الدین قادری، جانشین رئیس منهاج القرآن نیز در این کنفرانس با اشاره به زوایای مختلف زندگی پربرکت پیامبر اعظم حضرت محمد مصطفی(ص) از مسلمانان خواست صفوف اتحاد را فشرده کرده و اختلافات خود را کنار بگذارند.

منهاج القرآن؛ مجری همایش میلاد النبی(ص) در پاکستان

 

منهاج القرآن؛ مجری همایش میلاد النبی(ص) در پاکستان

انتهای پیام
captcha