کاروان شانزدهمین جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی به اصفهان رسید + فیلم
کد خبر: 4006861
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶

کاروان شانزدهمین جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی به اصفهان رسید + فیلم

کاروان مراحل استانی شانزدهمین دوره جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی، شب گذشته به دارالمؤمنین ایران شهر کاشان از توابع استان اصفهان رسید.

به گزارش ایکنا، مرحله استانی شانزدهمین دوره جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی، شب گذشته، ۲۸ مهرماه با حضور قاریان ممتاز کشوری و بین‌المللی، در آستان مقدس سلطان امیر احمد(ع) از نوادگان امام جواد(ع) برگزار شد و شهر کاشان میزبان برگزاری این مرحله از جشنواره استانی بود. شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با بیش از هزار حافظ کل، ۳۰۰ قاری ممتاز بین‌المللی و بیش از ۳۰۰ مجمع قرآنی رتبه اول کشوری را در این عرصه کسب کرده‌اند.
 
علاقه‌مندان به ساحت قرآن کریم گردهم آمدند تا برترین قاری استان اصفهان را با رأی و نظارت و انتخاب خود راهی مرحله بعدی کنند.

در این مرحله تعداد شش نفر از منتخبان مرحله شهرستانی استان اصفهان به تلاوت خود پرداختند و هر یک از نفرات همراه با تلاوت خود مورد تشویق حاضران قرار گرفت؛ در این شب گروهی از نوجوانان قرآنی شهر کاشان در قالب گروه همخوانی و تواشیح که مصادف با ایام ولادت نبی مکرم اسلام بود قطعاتی را در مدح پیامبر اکرم(ص) خواندند که مورد تشویق حاضران قرار گرفتند.

داوود جعفری، دبیر جشنواره‌های قرآنی فجر در این مراسم ضمن اظهار خرسندی از استقبال مردمی و مسئولان شهری همچون رئیس شورای شهر، معاون فرماندار، امام جمعه موقت، مدیر کل اوقاف و مدیران قرآنی آموزش پروش شهر کاشان و استان اصفهان گفت: خداوند را شاکریم که با نگاهی ویژه به جشنواره قرآنی تلاوت مجلسی که در شهر‌های مختلف کشور برگزار شد، شور مردمی بخشید تا امروز به برکت آن افزوده شود.

وی اضافه کرد: شهر کاشان در امور مربوط به خدمت به ساحت مقدس اهل بیت(ع) زبانزد خاص و عام در کشور است و جزء شهر‌های تأثیرگذار فرهنگ دینی کشور به‌حساب می‌آید، اما برای آنکه یک الگوی خوب ملی و فراملی باشد باید به همان مقدار امور حیات و امکانات شهری در خدمت فعالیت‌های دینی در حوزه برگزاری جلسات و هیئات ذکر مصائب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و در خدمت قرآن باشد.

جعفری گفت: کاشان با داشتن حافظان خوب قرآن و استعداد‌هایی در حوزه قرائت قرآنی ظرفیت آن را دارد تا در بحث سرمایه‌گذاری قرآنی به یک متد کشوری بدل شود و مجموعه حسینیه صاحب الزمانی این قابلیت را دارد تا در صورت همکاری دوجانبه این سرمایه‌گذاری را در شهر کاشان انجام دهد. نکته بعد آن است که استقبال فراگیر در تمام شهر‌ها و استان‌های مجری طرح جشنواره تلاوت مجلسی و استقبال خوب مردم در شرایط فعلی نشان دهنده عدم آگاهی برخی از مسئولان و مدیران قرآنی از روانشناسی قرآنی مردمی بوده و عدم توجه آنان به خواسته عمومی مردم و اصرار به تکرار امور گذشته و سیاست‌های بی‌جواب قرآنی است.

در پایان این مراسم و با جمع‌بندی آرای مردمی و هیئت داوران  محمدعلی ابراهیمی رتبه نخست این دورره را کسب و جواز حضور در مرحله کشوری را دریافت کرد و نفرات بعد به عنوان رتبه دوم جشنواره معرفی شدند.
 
پایان‌بخش این مجلس قرائت دعای ختم قرآن توسط قاری ممتاز کشوری داوود کریمی بود که مورد استقبال جمعی قرار گرفت.
یادآور می‌شود، شانزدهمین دوره جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی از اواسط شهریور ۱۴۰۰ آغاز و تا هفته اول آبان ماه ادامه دارد. این جشنواره توسط مجمع قرآنی هیئت صاحب الزمانی تهران آغاز و در سال‌های اخیر به بیش از ۱۸۹ شهر و ۳۱ استان کشور به شکل گستره و ملی تعمیم داده شده است.
انتهای پیام
captcha