اردبیل؛ ایستگاه آخر بخش استانی جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی + فیلم و عکس
کد خبر: 4008938
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳

اردبیل؛ ایستگاه آخر بخش استانی جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی + فیلم و عکس

استان اردبیل، آخرین مقصد بخش استانی شانزدهمین جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی بود که شب گذشته با حضور پرشور مردم و علاقه‌مندان به قرآن در این استان همراه شد.

به گزارش ایکنا، مرحله استانی شانزدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی که بیش از یک‌ماه است در استان‌ها آغاز شده در آخرین ایستگاه به استان اردبیل رسید. شب گذشته، ۸ آبان‌ماه مهدیه بزرگ اردبیل، پایتخت شور و عشق حسینی، میزبان مرحله پایانی استان‌های مجری طرح شانزدهمین جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی بود.

این برنامه بعد از نماز مغرب و عشاء آغاز و تا ساعت ۲۲ ادامه یافت و قرآن دوستان، علاقه‌مندان، اساتید، قاریان و حافظان و فعالان قرآنی این استان و شهرهای اطراف از اولین ساعات برگزاری در در سالن اصلی مهدیه شهر اردبیل حضور پیدا کردند.

در این برنامه اعضای شورای شهر و محمود صفری، شهردار اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی، رئیس دارالقرآن و برخی از مدیران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل از مهمانان این بخش از جشنواره بودند.

حضور پرشور و علاقه‌مندان، گویای این بود که جشنواره تلاوت‌های مجلسی جایگاه مردمی و عمومی خود را در تمام شهر‌ها و استان‌های کشور پیدا کرده و با توجه به این که در دو سال اخیر کشور در شرایط کرونایی و مبارزه با این ویروس و اپیدمی کشور را سپری می‌کند، اما علاقه‌مندان به جشنواره تلاوت‌های مجلسی برای حضور و برپایی آن سر از پا نشناخته و شهر به شهر و استان به استان شاهد حضور بیشتر از پیش مردم در این جشنواره مردمی هستیم.
 
با وجود تمهیدات لازم برای برگزاری مرحله استانی و با رعایت پرتکل‌های بهداشتی، اما علاقه‌مندان به ساحت قرآن و این برنامه مردمی سر از پا نشناخته و همان دقایق اولیه مهدیه بزرگ شهر اردبیل مملو از عاشقان و علاقه‌مندان به قرآن شد.
 
جمعی از قرآنیان از شهر‌های مختلف خود را به مهدیه اردبیل رساندند تا از نزدیک شاهد رقابت و رفاقتی بر پایه تلاوت مردمی در شانزدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی باشند؛ حضور اساتید و پیشکسوتان قرآنی که در پشت میز‌های قضاوت صف‌آرایی کرده بودند، نشان از استقبال عمومی و تخصصی این مرحله از جشنواره را نوید می‌داد.
 
در بخش بانوان نیز تعدادی از اساتید به‌چشم می‌خوردند که گویا آن‌ها هم سهم و نقش خود را در انتخاب بهترین قاری مجلسی و مردمی استان باید ایفا می‌کردند.

هفت تلاوت قاریان برگزیده از سراسر استان یک به یک اجرا شد و دائما مستمعان حرارت را با تشویق‌های ویژه در فضای مهدیه اردبیل عطرآگین کردند؛ گروه سرود نوجوانان آیه‌های نور نیز اجرای برنامه داشتند.
 
در پایان قرائت‎ها و بعد از جمع نمرات فنی و آرای مردمی، محمد اسمعیلی و سجاد باکری به‌عنوان منتخبان استان اردبیل به مرحله کشوری این جشنواره راه پیدا کردند.

یادآوری می‌شود، دبیر این بخش را محمد رنجبر جوادی با همکاری مؤسسه قرآنی آیه‌های نور برعهده داشت و مشارکت اعضای شورای اسلامی و شهرداری شهر اردبیل نیز قابل تمجید بود.

استان اردبیل آخرین مقصد بخش استانی و حضوری این مرحله از شانزدهمین جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی بود و طبق اعلام ستاد برگزاری جشنواره اوایل آذرماه سال جاری مرحله کشوری آن در یکی از استان‌ها به‌ شکل حضوری برگزار خواهد شد.
 
با پایان یافتن بخش تلاوت، تا دهه فجر انقلاب اسلامی، فراخوان‌های دیگری از این جشنواره در دیگر رشته‌ها منتشر می‌شود که متعاقباً اطلاع‎رسانی خواهد شد.
انتهای پیام
captcha