فیلم| اجرای برنامه خواننده لبنانی در مدح نبی اکرم(ص) برای نخستین بار در ایران
کد خبر: 4007579
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱

فیلم| اجرای برنامه خواننده لبنانی در مدح نبی اکرم(ص) برای نخستین بار در ایران

خواننده مشهور لبنانی در مراسم اختتامیه جایزه جهانی المصطفی(ص) در ایران اشعاری را در مدح رسول اکرم(ص) خواند. این نخستین بار پس از انقلاب است که یک خواننده مشهور عرب در ایران برنامه اجرا می‌کند.

به گزارش ایکنا؛ «معین شریف» خواننده مشهور لبنانی برای اولین بار مراسم اعطای جایزه «المصطفی» برنامه اجرا کرد.

این اولین بار در چند دهه اخیر است که یک هنرمند مشهور عرب در سالن‌های ایران برنامه اجرا می‌کند.

معین شریف درباره حضور خود در ایران گفت: برای ما افتخار بزرگی است که از سال 1358 تا کنون، ما را به عنوان اولین هنرمندانی که در ایران خوانندگی می‌کنند انتخاب کردند و این مسئولیت بسیار بزرگی است.

وی در این برنامه ترانه مشهور «طلع البدر علینا» را در مدح رسول اکرم(ص) و چند ترانه دیگر را خواند. حضور این هنرمند لبنانی در ایران، در رسانه‌های عربی بازتاب گسترده‌ای داشت.

یادآور می‌شود، بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) در چهارمین دوره خود مراسم اعطای جایزه المصطفی(ص) را در تالار وحدت تهران برگزار کرد که این جایزه به پنج تن از دانشمندان برتر جهان اسلام اعطا شد. 

پنج تن از دانشمندان از ایران، لبنان، پاکستان، مراکش و بنگلادش با تحقیقات خود در زمینه‌های فیزیک کوانتوم، فیزیک کاربردی، نیمه فلزات، پزشکی و شیمی جوایز این دوره را به دست آوردند.

برندگان از میان بیش از سه هزار دانشمند انتخاب شدند که تحقیقات خود را برای شرکت در این جایزه که هر دو سال یک بار برگزار می‌شود، ارسال کردند.

چهارمین دوره اعطای جایزه علمی و فناوری مصطفی(ص) با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، پنجشنبه ۲۹ مهر در تالار وحدت برگزار شد.

 

انتهای پیام
captcha