امضای توافق‌نامه «گذرنامه سبز» بین حکومت بحرین و رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4008300
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۶

امضای توافق‌نامه «گذرنامه سبز» بین حکومت بحرین و رژیم صهیونیستی

وزیر بهداشت رژیم صهیونیستی و وزیر بهداشت بحرین توافقنامه‌ای را برای به رسمیت شناختن متقابل پاسپورت سبز برای مسافرت افراد واکسینه شده علیه کرونا امضا کردند.

به گزارش ایکنا؛ پایگاه صهیونیستی آی 24 گزارش داد نیتزان هوروویتز، وزیر بهداشت رژیم صهیونیستی و فائقه بنت سعید الصالح، وزیر بهداشت بحرین، روز دوشنبه توافقنامه‌ای را برای به رسمیت شناختن دوجانبه گواهی‌های واکسیناسیون و سیستم پاسپورت سلامت مربوط به کرونا برای دو طرف امضا کردند.

هوروویتز در حساب کاربری خود در توییتر اعلام کرد: پس از امضای قرارداد با امارات، یک کوریدر سبز به سمت بحرین نیز باز کردیم.

من با همکارم وزیر بهداشت بحرین توافقنامه‌ای را در مورد شناسایی متقابل گواهی‌های واکسن و پاس سبز امضا کرده‌ام. در راستای گشایش گردشگری، ما همچنان به ساختن پل‌های سلامت بیشتر و بیشتر بین اسرائیل و جهان ادامه می‌دهیم.

یادآور می‌شود، هوروویتز نیز روز یکشنبه توافق مشابهی را با همتای خود در امارات متحده عربی، عبدالرحمن محمد العویس، امضا کرده بود.

توافق‌های اخیر در شرایطی صورت می‌گیرد که تازه‌ترین قوانین سفر اخیر رژیم صهیونیستی به گردشگرانی که از اول نوامبر با واکسن‌های تقویتی کرونا واکسینه شده‌اند، اجازه ورود می‌دهد.

بر اساس مقررات جدید، مسافرانی که از این ویروس بهبود یافته‌اند نیز اجازه ورود به سرزمین‌های اشغالی را خواهند داشت، اما تنها در صورتی که کمتر از شش ماه قبل بهبود یافته باشند.

بر اساس قوانین رژیم صهیونیستی، برای گرفتن گذرنامه سبز، فرد باید هر دو دوز واکسن کرونا را زده باشد یا کمتر از شش ماه گذشته از بیماری بهبود یافته باشد. این گذرنامه که می‌تواند به صورت فیزیکی یا به صورت نرم‌افزاری در تلفن همراه افراد باشد، تنها به زبان عبری در دسترس است.

امضای این توافقنامه از سوی حکومت بحرین در حالی صورت می‌گیرد که ده‌ها زندانی مخالف سیاست‌های این رژیم در زندان‌های این کشور به خاطر شرایط نامناسب بهداشتی به کرونا دچار شده و برخی از آنها بر اثر این بیماری، جان خود را از دست داده‌اند. 

چند ماه قبل ، جمعیت ملی اسلامی «الوفاق» بحرین با صدور بیانیه‌ای درباره شیوع ویروس کرونا در زندان‌های این کشور از جمله زندان جو که در آن تعداد زیادی از زندانیان سیاسی از بیمارهای پوستی رنج می‌برند، هشدار داد و اعلام کرد که این ویروس در زندان‌های بحرین شیوع یافته و هزاران زندانی را در معرض خطر قرار داده است.

الوفاق در ادامه بر لزوم آزادی هرچه سریعتر زندانیان پس از ابتلای تعدادی از آنها به ویروس کرونا تأکید کرد و گفت که پیش از آنکه فرصت از دست رود و فاجعه‌ای به بار آید، آزادی فوری و بی‌قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی ضروری است.

انتهای پیام
captcha