سرانه پایین مطالعه عامل اصلی نزاع در کشورهای اسلامی است
کد خبر: 4008453
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۹
مسعود شاورانی:

سرانه پایین مطالعه عامل اصلی نزاع در کشورهای اسلامی است

مسعود شاورانی، عضو هیئت علمی دانشگاه مذاهب اسلامی اظهار کرد: اگر سیاستگذاری‌های فرهنگی به سمت و سویی برود که بتوان سرانه مطالعه روزانه افراد را در کشورهای اسلامی بالا برد، بسیاری از مشکلاتی که امروزه در این کشورها با آن مواجه هستیم به پایان می‌رسد.

مسعود شاورانی، عضو هیئت علمی دانشگاه مذاهب اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا، به بیان نکاتی درباره دلایل وجود برخی اختلافات قومی و مذهبی در کشورهای اسلامی پرداخته است.
در  ادامه می‌توانید متن و فیلم این گفت‌وگو را بخوانید و ببینید؛
 
به نظر بنده مشکل اصلی در زمینه وضعیت موجود کشورهای اسلامی و فرقه‌گرایی مذهبی، به سرانه مطالعه پایین میان مردم این کشورها برمی‌گردد. اگر سیاستگذاری‌های فرهنگی به سمت و سویی برود که بتوان سرانه مطالعه روزانه افراد را در این کشورها بالا برد، خود به خود با بالا رفتن دانش و آگاهی افراد، بسیاری از مشکلاتی که ما امروز در کشورهای اسلامی داریم، همانند جنگ‌ها و نزاع‌های قومی و مذهبی به پایان می‌رسد.
 
لازم است به خاطره‌ای جالبی در همین رابطه اشاره کنم. سال 84 توفیق سفر عمره را پیدا کردیم که چند نفر از دوستان شیعه و اهل سنت با هم از دانشگاه انتخاب و اعزام شدیم، ما در این  سفر که واقعاً سفری بسیار به یاد ماندنی و خاطر انگیز برای همه افراد حاضر بود هیچ احساس تفاوتی بین خودمان نمی‌دیدم؛ به طور نمونه همه جاهایی که می‌رفتیم با هم بودیم و حتی در نماز‌های جماعتی که در مسجد‌الاحرام یا مسجد النبی اقامه می‌شد در کنار هم شرکت می‌کردیم و واقعا در آنجا دیدیم که می‌توان به گونه‌ای زندگی کرد که تفاوت‌ها را به حداقل رساند.

 

انتهای پیام
captcha